گزارش شبکه آی‌تی‌وی از «طرح عوامل جمهوری اسلامی برای کشتن دو مجری سابق و کنونی ایران‌ اینترنشنال»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای گزارش شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی را تکذیب و آن را «اتهام بی‌اساس و سناریوی ساختگی» خوانده است

دفتر تلویزیون ایران اینترنشنال در لندن-وب‌سایت ایران اینترنشنال

چهارشنبه ۲۹ آذر، ساعاتی پس از آنکه هیات منصفه دادگاهی در لندن، محمد حسین دوتایف، یک تبعه اتریشی چچن‌تبار را به اتهام «شناسایی خصمانه» ساختمان تلویزیون ایران اینترنشنال در لندن محکوم کرد، شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی بریتانیا گزارشی اختصاصی از «طرح عوامل جمهوری اسلامی ایران برای کشتن دو مجری  تلویزیون ایران اینترنشنال» منتشر کرد.

این شبکه تلویزیونی می‌گوید به اطلاعاتی دسترسی داشته است که براساس آن برای کشتن سیما ثابت، مجری سابق ایران اینترنشنال (که در زمان مورد اشاره این گزارش همچنان در تلویزیون ایران اینترنشنال مشغول به کار بوده) و فرداد فرحزاد، مجری کنونی ایران اینترنشنال، ۲۰۰ هزار دلار پیشنهاد شده است. در این گزارش کد این عملیات «عروسی» عنوان شده است و گفته شده است که این طرح را سپاه پاسداران از داخل سوریه هدایت می‌کرده است. در این گزارش به نام فردی که محمدرضا انصاری عنوان شده و از فرماندهان سپاه معرفی شده هم اشاره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش حاکی از آن است که این طرح نخست برای «انفجار خودروی بمب‌گذاری شده خارج از دفتر ایران اینترنشنال» در لندن برنامه‌ریزی شده بود اما بعدا به «حمله با چاقو» تغییر کرد. آی‌تی‌وی هویت فردی که گفته شده برای «آدم‌کشی» انتخاب شده بود را افشا نکرده است اما می‌گوید که او «جاسوس دوجانبه» بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا در بیانیه‌ای گزارش شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی را تکذیب و آن را «اتهام بی‌اساس و سناریوی ساختگی» خوانده است. پلیس ضد تروریسم بریتانیا نیز در بیانیه‌ای به بی‌بی‌سی گفته است که «نمی‌تواند در مورد پرونده‌های خاص اظهارنظر کند اما در یک‌سال و نیم اخیر چند توطئه علیه رسانه‌های فارسی زبان را خنثی کرده است.»

ایران اینترنشنال سال گذشته پس از اینکه پلیس بریتانیا درباره «وجود تهدید» به آنها هشدار داد، اعلام کرد که پخش برنامه‌های خود را از لندن به آمریکا منتقل می‌کند.

بیشتر از جهان