زلنسکی می‌گوید ارتش اوکراین نیاز به ۵۰۰ هزار نیروی نظامی جدید دارد

ولودیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی از اوکراینی‌ها خواست با مقاومت و انعطاف‌پذیری شرایطی فراهم کنند تا هرچه سریع‌تر در جنگ علیه روسیه پیروز شوند

Sergei SUPINSKY / AFP-زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی می‌گوید که ارتش اوکراین نیاز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نیروی نظامی جدید دارد. 

رئیس‌جمهوری اوکراین در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت که مقام‌ها و فرماندهان نظامی قصد دارند نیروهای جدیدی را برای حضور در جبهه‌های جنگ بسیج کنند.

 زلنسکی تاکید کرد که برای استخدام جدید نیروهای نظامی، این طرح بسیج باید در پارلمان بررسی شود. رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که دولت برای استخدام نیروهای جدید نیازمند تامین بودجه است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولودیمیر زلنسکی که برخلاف انتظارات با وجود کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و اروپا هم‌چنان موفق‌نشده که سرزمین‌های اوکراینی را از اشغال روسیه خارج کند، سه‌شنبه گفت که معتقد نیست دوران شکست اوکراین آغاز شده، چرا که «این کشور در ماه‌های اولیه جنگ در موقعیت سخت‌تری قرار داشته‌ است». 

این سیاستمدار که از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ تا امروز رهبری کشور را برعهده‌ داشته، از مردم اوکراین خواست «انعطاف‌پذیری و مقاومت بیشتری داشته باشند تا سریع‌تر در جنگ با اوکراین به پیروزی برسند». 

زلنسکی در سخنان خود با قدردانی از مقاومت نیروهای نظامی در دو سال گذشته، گفت که هیچ‌کس نمی‌داند جنگ با روسیه چه زمانی پایان می‌یابد، اما اگر اوکراین مقاوم بماند، می‌تواند هرچه سریع‌تر پیروز شود.

با فرا رسیدن فصل زمستان و دشواری حرکت نیروهای اوکراینی، امکان تغییرات اندک در خط مقدم جبهه جنگ این کشور با روسیه وجود دارد. در چنین وضعیتی، بمباران هوایی اهمیت بیشتری در این جنگ پیدا می‌کند و بیم‌ آن می‌رود که روسیه با همان روش‌‌های سال گذشته، زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف بگیرد. 

مقام‌های اوکراینی بارها در هفته‌های گذشته هشدار داده‌اند که روسیه قصد دارد زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار دهد تا مانند زمستان گذشته، باعث قطعی برق و خاموشی گسترده شود، زندگی را برای اوکراینی‌ها دشوار کند و باعث تردید در امکان مقاومت در افکار عمومی و نیروهای نظامی شود.

بیشتر از جهان