دو حمله تروریستی هم‌زمان در خیبرپختونخوا؛ دست‌کم چهار نیروی پلیس پاکستان کشته شدند

یک عامل انتحاری در نزدیکی یک ایست پلیس در منطقه تانک ایالت خیبرپختونخوا خودش را منفجر کرد و دو پلیس را کشت

مهاجمان در سه حمله پیاپی در سه روز گذشته، نیروهای پلیس و ارتش پاکستان را هدف قرار دادند- KARIM ULLAH/AFP

صبح روز جمعه، ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر)، در دو ناحیه مختلف از منطقه تانک در ایالت خیبرپختونخوای پاکستان دو حمله تروریستی رخ داد. به گزارش رسانه‌های پاکستان، در نتیجه این حملات تاکنون دست‌کم چهار نیروی پلیس پاکستان کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

رسانه جیو نیوز گزارش داد که مهاجمان صبحگاه جمعه به یک پست امنیتی در منطقه نالا در شهرستان خیبر، استان خیبرپختونخوا حمله کردند و با نیروهای امنیتی مستقر در آن پست درگیر شدند. گفته می‌شود مهاجمان از سلاح سنگین و نارنجک استفاده کرده‌اند و در نتیجه این حمله، دو نیروی پلیس کشته و هفت تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

در همین حال، صبح روز جمعه یک حمله انتحاری نیز  در منطقه تانک ایالت خیبرپختونخوا گزارش شد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های پاکستان، این حمله به پلیس در منطقه تانک رخ داد و پس از آن مهاجمان مسلح به‌مدت شش ساعت با پلیس درگیر شدند.

آمار اولیه حاکی از کشته شدن دست‌کم دو نیروی پلیس و زخمی شدن سه تن دیگر در این حمله است. پلیس همچنین گفته که یک تن از مهاجمان را از پا در آورده است و عملیات جست‌وجو در محل هنوز ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود یک گروه شبه‌نظامی به اسم «انصارالجهاد» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این دو حمله درست دو روز پس از حمله مرگبار به یک مقر پلیس در دره اسماعیل خان ایالت خیبرپختونخوا رخ داد که در نتیجه آن، دست‌کم ۲۳ نفر از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و شماری نیز زخمی شدند. مسئولیت این حمله را نیز گروه نوظهور «تحریک جهاد پاکستان» بر عهده گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر یک گروه شش نفره از مهاجمان به یک پاسگاه نیروهای امنیتی در منطقه دارابان دره اسماعیل خان حمله کردند. مهاجمان پس از درگیری مختصر، یک خودروی مملو از مواد منفجره را در ورودی این کمپ منفجر کردند و پس از آن به تبادل آتش با نیروهای امنیتی مستقر در این کمپ پرداختند.

این حمله واکنش‌ شدید مقام‌های پاکستانی را در‌پی داشت. مقام‌های دولت پاکستان مدعی شدند که این حمله در خاک افغانستان طراحی شده است و از طالبان خواستند که فرماندهان گروه‌های تروریستی را به دولت پاکستان تحویل دهند.

برخی از مقام‌های پاکستانی حتی خواستار حمله به پایگاه‌های تروریست‌ها در خاک افغانستان شدند و گزینه حمله پهپادی را پیشنهاد کردند.

ایالت خیبرپختونخوا در مرز میان افغانستان و پاکستان در سال‌های اخیر از ناامن‌ترین ایالت‌های پاکستان بوده است، به‌ویژه پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ناامنی‌ها در این استان شدت یافته است. به گزارش رسانه‌های پاکستانی، تنها در یک سال اخیر دست‌کم ۴۷۹ نفر از نیروهای امنیتی دولت پاکستان و غیرنظامیان بر اثر حملات تروریستی در خیبرپختونخوا جان باخته‌اند و حدود ۱۰۵۰ مورد حادثه تروریستی در این ایالت رخ داده است.

بیشتر از جهان