بیانیه کاخ باکینگهام؛ هری و مگان از این پس «رسما نماینده ملکه نیستند»

کاخ باکینگهام اعلام کرد: این توافق جدید از فصل بهار به اجرا گذاشته خواهد شد

مگان و هری، دوک و دوشس ساکس در کنار ملکه الیزابت دوم، ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۸- AFP

شاهزاده هری، نوه ملکه انگلستان و همسرش مگان مارکل اعلام کرده اند از این پس از القاب سلطنتی استفاده نکرده و هزینه تعمیرات و نوسازی خانه جدیدشان در استان «بارکشِ» را که از صندوق دولت پرداخت شده بود، پس خواهند داد.

بیانیه کاخ باکینگهام حاکی از آن است که تحت ترتیبات جدید، از هری و مگان «خواسته می شود از وظایف سلطنتی اشان از جمله حضور در مراسم رسمی نظامی، کناره بگیرند.» 

اما ایندو از آغاز بهار امسال همچنان به عنوان هری، دوک ساسکس و مگان، دوشس ساسکس شناخته خواهند شد. 

هرچند هری و مگان از القاب سلطنتی اشان (والاحضرت) استفاده نخواهند کرد، اما هری لقب خود را به عنوان یکی از شاهزادگان ایالت ویلز که با آن متولد شده حفظ خواهد کرد.

کاخ باکینگهام گفت:«این توافق جدید از فصل بهار به اجرا گذاشته خواهد شد.»

ملکه انگلستان در بیانیه شخصی خود گفت خوشوقت است که «راهی سازنده و استوار به جلو یافت شده است. او افزود که «هری، مگان و آرچی همواره اعضای مورد علاقه خانواده من باقی خواهند ماند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«من از چالش هایی که آن ها در نتیجه موشکافی های شدید در طول دو سال گذشته با آن روبرو بوده اند، آگاهم و از خواست آن ها برای یک زندگی مستقل حمایت می کنم. میل دارم از آن ها برای کار صمیمانه اشان در کشورهای مشترک المنافع، سراسر کشور و فرای آن تشکر کنم. من به ویژه به مگان که چنین سریع یکی از اعضای خانواده شد، مفتخرم.»

در بیانیه کاخ باکینگهام آمده که هری و مگان از این پس «رسما نماینده ملکه نیستند»، اما همچنان در فعالیت هایشان «ارزش های ملکه را حفظ خواهند کرد.» 

«دوک و دوشس ساسکس مایلند هزینه بازسازی «فراگمور کاتِج» (خانه ای که با هزینه مالیات دهندگان برای خود نوسازی کرده اند) را پس دهند که همچنان خانه آن ها در بریتانیا باقی خواهد ماند.» هری و مگان در سال گذشته از صندوق دولت مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار پوند صرف نوسازی فراگمور کاتج کردند.

کاخ باکینگهام همچنین گفته که جرئیات ترتیبات امنیتی برای هری و مگان را اعلام نخواهد کرد.

گزارش بیشتر از پی‌اِی

© The Independent