آمریکا ۱۵۰ شخص و نهاد وابسته به شبکه تدارکات نظامی روسیه را تحریم کرد

به‌گفته وزیر خزانه‌داری دولت بایدن، «ماشین جنگی پوتین» نمی‌‌‌تواند تنها با اتکا به تولیدات داخلی روسیه پیش برود و برای ادامه کارش به عوامل خارجی نیاز دارد

ساختمان وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در واشینگتن دی‌سی - AFP

هم‌زمان با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در واشنگتن، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، مجموعه تحریم‌های تازه‌ای را علیه عوامل وابسته به دولت روسیه وضع کرد.

تحریم‌های روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌طور مشخص صنایع نظامی روسیه و عوامل تدارکاتی آن در خارج از کشور را هدف قرار داده است.

بر اساس اطلاعاتی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده است، نام ۱۵۰ شخص و نهاد مرتبط با صنایع نظامی روسیه در فهرست تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته است.

هفته پیش، رهبران کشورهای عضو «گروه هفت» در یک نشست مجازی که با حضور رئیس‌جمهوری اوکراین و مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا برگزار شد متعهد شدند که نه‌تنها به کمک‌های خود به اوکراین همچنان ادامه دهند بلکه اقدام‌های مشخصی را هم علیه عوامل خارجی که به اهداف مسکو برای پیشبرد جنگ کمک می‌کنند انجام دهند.

افراد و نهادهایی که روز سه‌شنبه در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند در کشورها مختلف جهان، از جمله در خود روسیه، چین، پاکستان، ترکیه، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی، فعالیت دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد و نهادهای تحریم‌‌شده به شبکه تدارکات نظامی روسیه به‌منظور تامین تجهیزات و تسلیحاتی کمک کرده‌اند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه مقام‌های کاخ کرملین را متهم کرد که اقتصاد روسیه را به یک اقتصاد دوران جنگ تبدیل کرده‌اند.

به‌گفته وزیر خزانه‌داری دولت بایدن، «ماشین جنگی پوتین» نمی‌‌‌تواند صرفا با اتکا به تولیدات و خدمات داخلی روسیه پیش برود و برای ادامه کارش به کمک‌ عوامل و نهادهای خارجی نیازمند است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از بیانیه روز سه‌شنبه خود متعهد شده است که کماکان به شناسایی و مختل کردن فعالیت عوامل خارجی که به شبکه تدارکات نظامی روسیه کمک می‌کنند، ادامه خواهد داد.

بیشتر از جهان