کرملین: کمک‌های جدید به اوکراین نتیجه‌ای جز شکست به‌ بار نخواهد آورد

زلنسکی در دیدار از کاخ سفید و کنگره آمریکا، به‌دنبال تضمین ادامه حمایت نظامی واشنگتن از کی‌یف در نبرد با روسیه است

ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهوری روسیه‌ــ Mikhail KLIMENTYEV / POOL / AFP

مسکو می‌گوید کمک‌های جدید آمریکا به کی‌یف مایه «شکست» اوکراین در جنگ با روسیه خواهد بود.

کرملین روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر)، پیش از دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، با همتای آمریکای‌اش جو بایدن، با هدف دریافت کمک‌های نظامی بیشتر، اعلام کرد که هرگونه کمک بیشتر ایالات متحده به کی‌یف مایه «شکست» خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نوشت: «مهم است همه بدانند که کمک ده‌ها میلیارد دلاری به اوکراین برای کی‌یف در میدان نبرد موفقیتی به همراه نداشت.» او افزود سرنوشت ده‌ها میلیارد دلاری که اوکراین به دنبال آن است، نیز همین خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در دیدار از کاخ سفید و کنگره ایالات متحده، قصد دارد یک بار دیگر از قانون‌گذاران آمریکایی بخواهد به حمایت نظامی از کی‌یف در نبرد با روسیه ادامه دهند.

زلنسکی که در آستانه زمستان پیش‌ رو، با تلفات ده‌ها هزار نیروی اوکراینی در میدان نبرد،  کسری بودجه و پیشروی‌های روسیه در شرق کشورش روبرو است، پیش از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به دنبال آن است تا هر آنچه در توان دارد، برای متقاعد کردن قانون‌گذاران آمریکایی به کار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، زلنسکی روز دوشنبه در واشنگتن بن‌بست کنگره در مسئله حمایت نظامی از اوکراین را تنها به نفع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، خواند.

به گفته آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، اطلاعاتی که به‌تازگی از حالت محرمانه خارج شده‌اند، حاکی از آن است که روسیه به بن‌بست نظامی و کاهش حمایت غرب از اوکراین امید بسته است؛ موضوعی که به گفته او، به نفع روسیه تمام خواهد شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید کوشش اوکراین در متوقف کردن نیروهای روسیه را «موفق‌» ارزیابی کرد و افزود که مسکو با وجود تحمل تلفات سنگین، به نیروهایش دستور پیشروی می‌دهد.

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، فشارها بر جمهوری‌خواهان کنگره افزایش یافته است تا از مواضعشان عقب بنشینند و لایحه تکمیلی بودجه ۱۰۶ میلیارد دلاری را تصویب کنند.

نزدیکان زلنسکی و بایدن معتقدند پوتین که هفته گذشته نامزدی‌اش را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روسیه اعلام کرد، به دنبال آن است تا از شکاف موجود در جبهه غرب در زمینه کمک به اوکراین به نفع خود استفاده کند.

به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان در مورد ادامه کمک مالی به اوکراین قانع‌ نشده‌اند. از همین‌ رو، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته گذشته در نامه‌ای به دولت بایدن خواستار جزئیات بیشتری در مورد اهداف ایالات متحده از کمک به اوکراین شد. از طرف دیگر، او کمک مالی تکمیلی به اوکراین را به تصویب تغییرات اساسی در قوانین امنیت مرزی گره زد.

جمهوری‌خواهان می‌خواهند بدانند آیا اوکراین اساسا باید به جنگ با روسیه ادامه دهد یا خیر. آن‌ها همچنین می‌گویند بایدن باید به امنیت داخلی، به‌ویژه توقف مهاجرت غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک توجه بیشتری داشته باشد. آن‌ها امیدوارند بتوانند با دموکرات‌ها در زمینه امنیت مرزی به توافق برسند و بسته کمک الحاقی را در این هفته تصویب کنند.

بیشتر از جهان