هویت عاملان انفجار خودرو در نزدیکی آبشار نیاگارا معلوم شد

به ‌گفته مقام‌های دولتی، انفجار روز چهارشنبه روی پل «رین‌بو» (رنگین‌کمان) در مرز آمریکا و کانادا صرفا «سانحه رانندگی» ‏بوده است

مقام‌های آمریکایی هویت دو فردی را که در انفجار خودرو در اثر برخورد با ایست بازرسی مرزی روی پل «رین‌بو» (رنگین‌کمان) در نزدیکی آبشار نیاگارا کشته شدند، یک زوج آمریکایی ۵۳ ساله ساکن بوفالو اعلام کردند.

ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که انفجار روز چهارشنبه روی پل رین‌بو در مرز آمریکا و کانادا صرفا «سانحه رانندگی» بوده و هیچ شواهد مشخصی وجود ندارد که نشان دهد اقدام یا حمله «تروریستی» بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه جمعه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) در گزارشی به‌نقل از اداره پلیس آبشار نیاگارا نوشت کرت پی ویلانی و مونیکا ویلانی، صاحبان یک کسب‌وکار شخصی در صنعت چوب بودند و در حومه سرسبز بوفالو، در نزدیکی آبشار نیاگارا، زندگی می‌‌کردند.

مقام‌های امنیتی و پلیس آمریکا هنوز به‌طور دقیق روشن نکرده‌اند که خودرو این زوج چرا و چگونه از مسیر خارج و در برخورد با ایست بازرسی مرزی منفجر شد.

تصویرها و ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد که خودرو قربانیان، بعد از عبور از یک تقاطع و پیش از برخورد به ایست بازرسی مرزی، به هوا پرتاب و بعد شعله‌ور می‌‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه، انتشار تصویرهای ویدئویی از وقوع انفجار در مرز آمریکا و کانادا موجی از نگرانی‌های امنیتی در هر دو طرف مرز برانگیخت.

پس از این انفجار، مقام‌های امنیتی پل رین‌بو و سه گذرگاه دیگر مرزی را بستند. پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی بوفالو نیز متوقف شد.

در نهایت، دفتر بوفالو اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از «حمله تروریستی» در مرز پیدا نکرده است و پرونده را با عنوان «تحقیق ترافیکی» به پلیس محلی ارجاع داد.

به‌ گفته اداره پلیس آبشار نیاگارا، با توجه به پیچیدگی این تصادف، تکمیل تحقیق در این مورد به زمان بیشتری نیاز دارد.

مشکوک بودن این حادثه و احتمال ارتباط آن با تحولات کنونی در خاورمیانه موجب شد مرکز اجتماع یهودیان بوفالو تا بعد از تعطیلات روز شکرگذاری در آمریکا تعطیل شود.

بیشتر از جهان