تیراندازی در حوالی مجلس

وزارت کشور اعلام کرد حادثه تیراندازی مقابل مجلس به هیچ وجه امنیتی نبود

ساختمان مجلس شورای اسلامی - ATTA KENARE/AFP

عصر روز سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر تیراندازی در محدوده بیمارستان شفا یحیاییان منتشر شد. پلیس تهران در مورد فردی که اقدام به تیراندازی در حوالی این بیمارستان که به ساختمان مجلس شورای اسلامی نیز نزدیک است کرد، گفت: «این فرد توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است. از این شخص یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زن کشف و ضبط شده است.»

پلیس اعلام کرد که در این تیراندازی کسی آسیب ندیده است. خبرگزاری ایرنا نیز در این باره نوشت که دقایقی پیش وقوع یک فقره تیراندازی در محدوده بیمارستان شفا یحیاییان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله عوامل انتظامی مستقر در محل اقدام به خلع سلاح عامل تیراندازی و دستگیری او کردند.

خبرگزاری فارس نیز از قول منبعی مطلع درباره جزئیات تیراندازی در مقابل در بیمارستان شفا یحیایان، نوشت که «فردی که تیراندازی کرده ساکن نجف‌آباد، اصالتا خوزستانی و کارمند یکی از شرکت‌های نفتی جنوب بوده است. خبرگزاری فارس اعلام کرد که این فرد برای پیگیری مطالبات شخصی به تهران آمده بود و پس از آنکه متوجه شد مشکلش حل نشده، اقدام به شلیک می‌کند.»

آن‌طور که از این گزارش پیدا است، تیراندازی این فرد در واکنش به مشکلات معیشتی بوده و می‌توان گفت که چندان بی‌ارتباط به محل تیراندازی نیست. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی یک ماه اخیر، اعتراض‌های کارگران حوزه نفت به مشکلات معیشتی افزایش چشمگیری داشته است. 

بر اساس گزارش فارس این فرد در این حادثه اقدام به شلیک ۴ تیر هوایی با سلاح شکاری وینچستر کرده که بلافاصله به دست نیروهای امنیتی در آن محل دستگیر شده است. بر اساس این گزارش، در بازرسی بدنی و خودرو پراید او ۳۰ تیر ساچمه‌ای نیز کشف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور در تشریح جزییات حادثه تیراندازی عصر سه‌شنبه در حوالی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و شخص دستگیرشده فاقد هرگونه سوءسابقه امنیتی است. وزارت کشور بر خلاف گزارش فارس مدعی‌ است که این فرد انگیزه خود را از تیراندازی «مشکلات شخصی» و «جلب توجه» عنوان کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور، ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فردی با هویت معلوم اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور، با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تیراندازی هوایی (چهار تیر) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد که بلافاصله به دست ماموران انتظامی خلع سلاح و دستگیر شد. مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور اعلام کرد که تحقیقات در زمینه سلامت روحی و روانی این فرد در جریان است.

روابط‌ عمومی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تیراندازی در حوالی ساختمان مجلس با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «از آنجا که این اتفاق در جلوی یکی از بیمارستان‌های نزدیک ساختمان مجلس شورای اسلامی رخ داد، بازتاب رسانه‌ای وسیعی پیدا کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی مسئولان مربوطه، فردی که اقدام به تیراندازی کرد کارمند یک شرکت پالایشگاهی، متولد سال ۱۳۶۱ و ساکن استان اصفهان است. وی با سلاح شکاری ساچمه‌ای که دارای مجوز بود اقدام به تیراندازی هوایی کرد و بلافاصله بعد از تیراندازی بازداشت شد که در مراحل بازجویی انگیزه‌ این فرد مشخص خواهد شد.»