دختر شایسته نیکاراگوئه برنده مسابقه دختر شایسته جهان ۲۰۲۳ شد

رقابت‌های امسال با چند تغییر تاریخی و ساختارشکنانه برگزار شد

شینیس پالاسیوس از نیکاراگوئه تاج دخترشایسته جهان ۲۰۲۳ را به دست آورد-REUTERS

در پایان مسابقه زیبایی سالانه که شامگاه شنبه ۱۸ نوامبر در سان‌سالوادور، پایتخت السالوادور، برگزار شد، شینیس پالاسیوس از نیکاراگوئه تاج دخترشایسته جهان ۲۰۲۳ را به دست آورد و آنتونیا پورسیلد از تایلند نایب قهرمان اول شد.

در رقابت‌های دخترشایسته سال ۲۰۲۳، برگزیدگان ملی ۸۴ کشور شرکت کردند و حلیمه آدن، مدل، کارسون کرسلی، ستاره Queer Eye، آوانی گرگ، چهره تاثیرگذار تیک‌تاک و جنل کامیشنج از ترینیداد و توباگو (برنده سال ۱۹۷۷) و آیریس میتنر از فرانسه (برنده سال ۲۰۱۶)، دو برنده سابق عنوان دخترشایسته جهان، هم اعضای هیئت داوران بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، در ابتدای برنامه شنبه شب، پس از مشخص شدن نتایج رقابت‌های مقدماتی (و رای جهانی هواداران) ۲۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و پس از دور لباس شنا، تعداد شرکت‌کنندگان به ۱۰ نفر کاهش یافت.

هفتاد و دومین دوره رقابت‌های دختر شایسته جهان (Miss Universe)  در نوع خودش بی‌نظیر بود. ملکه‌های زیبایی از هشتادوچهار کشور به السالوادور رفتند تا در رویدادی شرکت کنند که دیگر مخصوص دختران مجرد نبود. امسال زنان متاهل با سایز بدن معمولی و «توپُر» هم جزو حاضران بودند علاوه بر اینکه دو زن تطبیق جنسیت داده (تراجنسیتی Trans Gender)، نماینده هلند و پرتغال بودند. در همین حال، اریکا رابین، اولین زنی بود که به نمایندگی از پاکستان در این مسابقه شرکت کرد.

 

دخترشایسته نپال، اولین ملکه زیبایی «توپُر» که حضورش در این رقابت‌ها تاریخ‌ساز شد، توانست تا این مرحله بالا بیاید.

اریکا رابین، دخترشایسته پاکستان هم از جمله «اولین‌ها» بود. او در دور رقابت لباس شنا، بورکینی (لباس شنای پوشیده) کفتان‌مانندی به رنگ صورتی به تن کرد.

بخش لباس ملی همیشه یکی از نکات برجسته مسابقه است، زیرا به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا با انتخاب‌های خلاقانه به فرهنگ و آداب رسوم کشوری که از آن آمده‌اند ادای احترام کنند.

در دور لباس شب، تعداد شرکت‌کنندگان بار دیگر به نصف کاهش یافت.

دور پرسش و پاسخ درباره یک موضوع داغ تنها سه شرکت‌کننده را در رقابت باقی گذاشت: پالاسیوس از نیکاراگوئه، آنتونیا پورسیلد، مدل دانمارکی‌ــ‌تایلندی و موریا ویلسون از استرالیا.

پالاسیوس در آخرین مرحله در پاسخ به این سوال که چه کسی را انتخاب می‌کند تا یک روز از زندگی‌اش را با او سپری کند، مری ولستون‌کرافت، فیلسوف و فمینیست بریتانیایی قرن هجدهم، را برگزید که به گفته او مرزها را شکست و «به زنان بسیاری فرصت داد».

کامیلا آولا، دختر شایسته کلمبیا، و کارلا گیلفو، دختر شایسته پورتوریکو، پنج نفر برتر را تکمیل کردند. آتنیا پرز اسپانیایی و یکی از ۱۰ نفر برتر، تاج دختر همدلی (Miss Congeniality) را به دست آورد. عنوان «دختر همدلی» به شرکت‌کننده‌ای اهدا می‌شود که در تمام طول رقابت‌ خوش‌برخورد است و با دیگر شرکت‌کنندگان رفتار دوستانه‌تری دارد.

پالاسیوس جانشین آربونی گابریل، دختر شایسته ۲۰۲۲ از ایالات متحده، شد.

بیشتر از مُد و زیبایی