جاسمین لاریان؛ جدیدترین مجموعه مد دختر زمین «زیر آفتاب»

لاریان با سابقه خانوادگی و تاثیری که پدرش، اسحاق لاریان، تولیدکننده عروسک رقیب باربی، بر او گذاشت، همیشه در پی ترکیب هنر و مد بود

جاسمین لاریان حکمت در روز ۱۴ نوامبر جدیدترین مجموعه «کالت گایا» را در لس‌آنجلس روی صحنه برد. رونمایی از مجموعه «زیر آفتاب» سال ۲۰۲۴ این خانه مد مثل همیشه با استقبال هنرمندان و افراد مشهور مد مواجه شد که صندلی‌های ردیف اول نمایش لاریان را پر کرده بودند.

صحنه نمایش و صندلی‌ها همگی به رنگ زرد روشنی بودند که زیر سقف منحنی شیشه‌ای و در تضاد با آسمان آبی، برجسته و درخشان به نظر می‌آمدند. لاریان رنگ زرد را به نشانه «رنگ آفرینش، گرما، مثبت بودن و نور خورشید» برگزیده بود تا حال‌وهوای مجموعه «ریزورت ۲۰۲۴» را به‌خوبی بازتاب دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تبلیغات محیطی چند هفته گذشته این خانه مد هم روی خورشید و دختران طلایی آن بسیار تاکید شده بود.

«کالت گایا» که به معنی فرقه الهه مادر زمین است، همیشه از طبیعت و زنان الهام گرفته است. «مارک‌های بزرگ فرقه‌گونه‌اند و افراد همفکر را در ایده‌آل‌های زیبایی‌شناختی‌شان متحد می‌کنند. گایا الهه مادر زمین و دختر هرج‌ومرج است؛ خلاق‌ترین نیروی موجود.»

در کنار رنگ‌های شاد و تندوتیز زرد و صورتی و قرمز و چند ظاهر سبز بهاری، برخی مدل‌ها هم با مواد اولیه موردعلاقه لاریان حال‌وهوای زمین و طبیعت را معرفی کردند و در لباس‌هایی که با رشته‌های حصیر به‌هم‌بافته‌شده شکل‌ گرفته بودند، در کنار ساتن‌های رها و روان، روی صحنه خودنمایی می‌کردند.

لاریان که خود نیز یک دامن حصیری مخروطی را با بلوز سفید کلاسیک هماهنگ کرده بود، به‌گرمی به حاضران خوش‌آمد گفت.

 کالت گایا در آستانه زمستان، حال‌وهوای ساحل در تابستان را با دخترهای شوخ‌وشنگی که مایو و پیراهن‌های کوتاه مکرومه به تن داشتند، روی صحنه زنده کرد. البته کالت گایا توجهش را تنها به لباس محدود نکرده و کیف‌های مشهور و کفش‌هایی با پاشنه‌های خاص که خلاقانه طراحی‌شده‌اند، از دیگر نقاط برجسته این مارک بودند.

برای یک خانه مد که با یک کیف به شهرت جهانی رسید، بسیار دشوار است همان موفقیت را تکرار کند. در کنار ساک‌های بزرگ خرید و کیف‌دستی‌های کوچکی که مناسب مهمانی‌های عصرانه‌اند، نمونه‌هایی از کیف «هرا» با ظاهری جدید را هم در این مجموعه می‌بینیم. یک مدل از جدیدترین کیف‌های این مجموعه نه به‌اندازه کیف هلالی مشهور اما به نحو قابل‌قبولی توجهات و تحسین‌ها را به خود جلب کرده است.

هرا یک کیف مدل کیسه‌ای بدون فرم است که در چند مدل چرمی، براق و نگین‌دار عرضه‌ شده است. این طراح ایرانی‌تبار آمریکایی موفق فعالیتش در دنیای مد را سال‌ها قبل شروع کرد اما نام جاسمین لاریان حدود هفت سال پیش با این کیف‌دستی چوبی و هلالی در مهمانی‌های سطح بالای آمریکا سر زبان‌ها افتاد و این کیف در دست بسیاری از ستاره‌ها دیده شد؛ با این حال لاریان در آن نقطه نماند؛ به گفته خود، «او با تغییر رشد می‌کند».

لاریان با سابقه خانوادگی و تاثیری که پدرش، اسحاق لاریان، تولیدکننده عروسک رقیب باربی، بر او گذاشت، همیشه در پی ترکیب هنر و مد بود؛ کالت گایا نیز همواره فرزند زمانه خود بوده است و می‌خواهد به جای دنبال کردن سلیقه عمومی، بیشتر نقش رهبری آن را به عهده بگیرد.

بیشتر از مُد و زیبایی