آزمون پرطرفدار پرنده چیست و چگونه عمر رابطه را تعیین می‌کند؟

این آزمون برای تعیین آینده رابطه مشترک به افراد کمک می‌کند

آزمون پرنده می‌گوید زوج‌هایی که بیشتر به سمت یکدیگر می‌روند مدت زمان طولانی‌تری با هم می‌مانندــ Canva

یک آزمون اینترنتی پرطرفدار مدعی است که برای تعیین دوام رابطه‌ زوج‌ها به آن‌ها کمک می‌کند.

یک تولیدکننده محتوا در تیک‌تاک [تیک‌تاکر] با نام آلیسا که با نام کاربری alyssacardib@ در این پلتفرم فعالیت می‌کند، یکی از بسیار تولیدکنندگان محتوا است که در مورد این گرایش و نحوه کارکرد آن صحبت کرده‌ است. ویدیویی که او درباره این مفهوم توضیح می‌دهد، پیش از همه با این سوال شروع می‌شود که چطور خیلی از مردم از این آزمون اطلاع ندارند. او می‌گوید: «من با این آزمون شگفت‌انگیز می‌میرم و زنده می‌شوم، چون جوابش هیچ‌وقت اشتباه نیست.»‌

آزمون پرنده به افراد کمک می‌کند تا بفهمند رابطه‌شان موفق خواهد بود یا خیر. آلیسا گفت که این آزمون معمولا برای رابطه عاشقانه استفاده می‌شود اما او آن را برای دوستان و اعضای خانواده نیز به کار می‌برد.

برای این آزمایش کسی باید به چیزی پیش‌پاافتاده مثل پرنده‌ای که بیرون نشسته است، اشاره کند. هدف این است که شریک زندگی شما به پرنده‌ای که توجهتان به آن جلب شده است، با یک کنجکاوی واقعی واکنش نشان بدهد. این کنجکاوی می‌تواند همین قدر ساده باشد که درست کمی بعد از اشاره شما به پرنده فقط بپرسد: «کجا؟»

آلیسا در تیک‌تاکش توضیح داد: «این واقعا نشانه درستی است از اینکه رابطه شما قرار است مدت‌‌ها ادامه یابد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، اگر شریک زندگی‌تان تصمیم بگیرد به پرنده‌ای که اشاره کرده‌اید، بی‌توجهی کند، نشانه‌ای بد محسوب می‌شود. به گفته آلیسا، پاسخ‌های احتمالی ممکن است این باشد که فرد بگوید: «اوه چه باحال» یا حتی از صحبت کردن درباره پرنده اجتناب کند. آلیسا برای توضیح بیشتر درباره این نظریه از زمانی صحبت کرد که با دوستش در کافه استارباکس نشسته بود و دارکوبی را نشان داد و همین به گفت‌وگویی ۱۰ دقیقه‌ای درباره این پرنده منجر شد. او گفت که با آن دوستش هنوز صمیمی‌اند.

از ۲۷ اکتبر که این ویدیو پست شد، تیک‌تاک آلیسا بیش از چهار میلیون بار دیده شده و بسیاری با اشاره به روانشناسی، دلیل درستی نتیجه آزمون پرنده را توضیح داده‌اند. در یکی از نظرها می‌خوانیم: «به این پیشنهاد اتصال می‌گویند. این نظریه گاتمن است.»

آزمون پرنده

@alyssacardib

آزمون پرنده از یک موضوع پرطرفدارشده تیک‌تاکی فراتر می‌رود. موسسه گاتمن نیز درباره این آزمون نوشته و آن را روشی برای سنجش این موضوع توصیف کرده است که فرد در یک رابطه چند بار «پیشنهاد»‌ اتصال می‌دهد و چندبار آن پیشنهاد رد یا پذیرفته می‌شود.

به گفته این موسسه، توجه کردن به این پیشنهاد درگیر شدن با آن و روی گرداندن از آن به معنای رد کردن آن است. یک پیشنهاد زمانی ارائه می‌شود که فرد از شریک زندگی‌اش ارتباط مثبت می‌خواهد. این اساسا هر نوع توجهی است.

جان گاتمن، روانشناس و از بنیان‌گذاران موسسه گاتمن، پس از ۴۰ سال مطالعه روابط دریافت زوج‌هایی که بیشتر به سمت یکدیگر می‌روند، نشان می‌دهند مدت زمان طولانی‌تری با هم می‌مانند.

گاتمن در سال ۱۹۹۸ مقاله‌ای در نشریه «ازدواج و خانواده» منتشر کرد و نتایج مطالعه‌ای روی ۱۳۰ نوعروس و داماد اهل پیوجت ساوند واشنگتن را ارائه داد. او بلافاصله بعد از ازدواج آن‌ها و یک بار بعد از شش سال با آن‌ها گفت‌وگو کرد. زوج‌هایی که هنوز با هم زندگی می‌کردند، ۸۶ درصد موارد به هم توجه می‌کردند و زوج‌هایی که به هم بی‌توجهی کرده بودند، در ۶۷ درصد موارد از هم جدا شده بودند.

ایندیپندنت نظر آلیسا را جویا شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی