پزشکان در گوش یک زن تایوانی عنکبوت پیدا کردند

این عنکبوت کوچک حدود چهار روز در گوش این زن مانده بود

حشرات در برخی موارد ممکن است پرده گوش را سوراخ کنندـ Canva

زنی در تایوان چهار روز مدام از گوشش صدای خش‌خش و کلیک می‌شنید. زمانی که سرانجام به دکتر مراجعه کرد با کشف تکان‌دهنده‌ای روبه‌رو شدند.

پزشکان کلینیک گوش، حلق و بینی، بعد از معاینه این زن ۶۴ ساله متوجه شدند عنکبوتی ریز در اطراف کانال گوش چپش می‌خزد. آن‌ها اسکلت بیرونی رهاشده‌ آن را نیز پیدا کردند.

مقاله‌ای در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده که وضعیت این بیمار را شرح داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پزشکان درنهایت توانستند این عنکبوت و اسکلت آن را با کمک مکش و با استفاده از [لوله فلزی باریک] کانولا بیرون بیاورند.

برپایه گزارش ان‌بی‌سی، دکتر تنگ‌چین وانگ، نویسنده گزارش این حادثه و مدیر بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان شهرداری تاینان، گفت:«بیمار دردی نداشت چون عنکبوت خیلی ریز و فقط ۲ تا ۳ میلی‌متر بود.»‌

به گفته وانگ، حشرات در برخی موارد ممکن است پرده گوش را سوراخ کنند.

او به یورونیوز گفت: «جانور داخل گوش بیمار من بسیار ریز بود، بنابراین به پرده گوش صدمه‌ای نزد.»

وانگ گفت تازگی این مورد بود که باعث شد گزارشی برای نشریه پزشکی نیوانگلند بنویسد. بااینکه حشرات گوناگونی را در گوش مردم دیده بود، اما تاکنون عنکبوت در حال پوست‌اندازی ندیده بود.

پیش از این مورچه، پروانه، سوسک و پشه در گوش مردم دیده بود.

«زنی مبتلا به فشار خون و سابقه چهار روز صدای غیرطبیعی در گوشش به کلینیک مراجعه کرد. حین معاینه، عنکبوتی کوچک دیده شد که داخل مجرای شنوایی خارجی گوش چپ حرکت می‌کند. اسکلت رهاشده بیرونی عنکبوت نیز دیده شد.

ان‌ئی‌جی‌ام، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳»  

و همچنین افزود: «در صورت مشاهده نشانه‌های مشابه حتما به پزشک مراجعه کنید.»

دکتر استیسی آیشمن، مدرس گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین، به ان‌بی‌سی گفت با اینکه این وضعیت بی‌سابقه نیست، اما به‌ندرت پیش می‌آید که حشره به داخل گوش راه بیابد، و معمولا برای کسانی رخ می‌دهد که در فعالیت‌های فضای باز مانند چادرزدن شرکت می‌کنند.

آیشمن که در نوشتن این گزارش نقشی نداشت، گفت: «در غالب اوقات گوش کاملا سالم است.» اما تاکید کرد که در طول ۲۳ سال زندگی حرفه‌ای خود تنها هشت نفر را دیده است که حشره‌ داخل گوششان رفته باشد.

«اگر هم مجرای گوش آسیب دیده باشد، راستش در غالب اوقات این آسیب را کسانی زده‌اند که سعی کرده‌اند حشره را خارج کنند، نه خود حشره.»‌

بر پایه گزارش کتابخانه ملی پزشکی، حدود ۱۴ تا ۱۸ درصد تمام اجسام خارجی مکشوفه داخل گوش را حشرات تشکیل می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از بهداشت و درمان