گام بلند عربستان سعودی برای تبدیل شدن به قطب یوگای جهان

سعودی‌ها تلاش می‌کنند تا یوگا در طبیعت این کشور را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری عربستان سعودی به دنیا معرفی کنند

جشنواره سلامتی العلا در عربستان سعودی-

Instagram/Alula

عربستان سعودی با اجرای برنامه‌هایی دقیق و استفاده از تجربیات کشورهای موفق در حوزه سلامت جسم و روان و با میزبانی رویدادها و سمینارهای معتبر قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور به یکی از قطب‌های اصلی یوگا در جهان تبدیل شود تا این حوزه نیز مانند فوتبال، یکی از اهداف مهم میلیون‌ها توریست برای سفر به این کشور و رونق صنعت گردشگری عربستان سعودی باشد.

یوگا، نوعی تمرین ذهنی و بدنی است که موجب افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در بدن می‌شود و همچنین می‌تواند به کنترل درد و کاهش استرس در افراد کمک کند. در سبک‌های مختلف یوگا، ژست‌‌های بدنی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن باهم ترکیب می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت نشنال‌نیوز، در ۱۶ روز اخیر شرکت‌کنندگان محلی و بین‌المللی پرشماری در جشنواره سلامتی العلا در منطقه تجاری جدید و پرزرق‌و‌برق ملک عبدالله در ریاض شرکت کرده‌اند که میزبان سمینارها، گفت‌وگوها و ارائه پژوهش‌های تازه کارشناسان نامدار جهانی در حوزه سلامت جسم و روان بوده‌اند. این جشنواره، روز شنبه چهارم نوامبر، به پایان رسید.

اجرای کارگاه‌های متنوع و نوآورانه یوگا و تمرکز بر آمادگی هم‌زمان جسمی و روحی شرکت‌کنندگان، از برنامه‌های پرطرفدار جشنواره العلا بوده است.

فیلیپ جونز، یکی از مدیران ارشد این جشنواره، به نشنال‌نیوز گفت: «این سومین برنامه ما در این حوزه است و می‌خواهیم هر سال تجربیات و فعالیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنیم. ما دوست داریم که باتجربه‌ترین متخصص‌ها را به عربستان سعودی بکشانیم. در بخش یوگا هم بهترین گروه‌ها و روان‌درمانگران جهانی را به اینجا دعوت کردیم و با ترکیب این گروه‌ها و دانش‌ آنان، به نوآوری‌های جدیدی در این رشته رسیدیم. اینجا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

دولت عربستان سعودی چندین قرارداد پزشکی را با دانشگاه‌های معتبر جهان امضا کرده است تا در راستای رشد صنعت پزشکی و روان‌درمانی در این کشور گام بردارد.

رئیس کمیته یوگای عربستان سعودی، سپتامبر سال جاری میلادی، گفته بود که دولت این کشور از یوگا به‌عنوان فعالیتی در حمایت از سبک زندگی سالم، تقویت خودسازی و ایجاد دنیایی بهتر حمایت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیلیپ جونز در ادامه سخنانش درباره برنامه‌های عربستان سعودی در حوزه یوگا می‌گوید: «وقتی در یک شغل پراسترس مشغول هستید، باید رهایی و حس تنفس هم داشته باشید، درست است؟ این فرصت برای همه مهم است و من معتقدم که امروز سلامت روان و تندرستی جزو ملزومات جوامع است. از آنجایی که زندگی بسیار سریع شده است، آنقدر استرس‌زا شده که باید راه‌‌هایی برای کاهش این استرس‌ها پیدا کنیم و یوگا هم یکی از همین راه‌هاست‌ و اکنون در اینجا در دسترس است. مطالعات نشان داده است که هر چه افراد زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانند، سلامت روان آن‌ها بهتر است. این تمرکز ما بر سلامتی، به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در توسعه گردشگری است. شما به اطراف نگاه کنید، هوا شگفت‌انگیز است، محیط هم فوق‌العاده و بسیار آرام و عرفانی است.»

همچنین نانسی زبانه، کارشناس حوزه سلامتی روان که در این جشنواره حضور داشت، نیز می‌گوید که متعهد به شروع گفت‌وگوهایی در این کشور است که برای زندگی مردم دگرگون‌کننده است.

او گفت: «جهان در حال حاضر در یک شرایط پرتلاطم است و جشنواره العلا با بازگشت به طبیعت و بهره‌مندی از مناظر بدیع، مسیری را ارائه می‌دهد که برای سال‌ها طی نشده بود. العلا به من کمک کرد تا فضای سکون خودم را بیابم. صادقانه می‌گویم، یک عنصر حیاتی برای ادامه درگیری‌ها با این زندگی پرچالش، داشتن صلابت و استقامت خاص است.»

دولت عربستان سعودی در دوسال گذشته نیز جشنواره سلامت جسم و ذهن خود را با حضور هزاران شرکت‌کننده سعودی و خارجی در ساحل البیلسان و پارک جمان در شهر اقتصادی ملک عبدالله برگزار کرده بود.

این جشنواره را که کمیته مستقل یوگای عربستان سعودی راه‌اندازی کرده، با استقبال خوب دوست‌داران این رشته ورزشی در تمامی سطوح، از مبتدیان و کودکان گرفته تا حرفه‌ای‌ها و متخصصان، مواجه شده است. جلساتی که متناسب با مهارت‌ها و توانایی‌های گروه‌های مخاطب طراحی شده است و بسیاری از شرکت‌کنندگان در این جشنواره از شرکت و تمرین ورزش مورد علاقه خود ابراز خوشحالی کردند.

بیشتر از جهان