دستیار پنتاگون در بخش عملیات ویژه: نیروهای ویژه آمریکا برای کمک به موقعیت‌یابی گروگان‌ها در اسرائیل حضور دارند

نیویورک‌تایمز: برخی کشورهای غربی نیروهای ویژه خود را در نزدیکی اسرائیل مستقر کرده‌اند

نشانه‌ای از حضور نیروهای آمریکایی در غزه نیست-AFP

کریستوفر مایر، دستیار وزارت دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه روز سه‌شنبه گفت که نیروهای عملیات ویژه آمریکا در میدان حضور دارند تا به اسرائیل در موقعیت‌یابی گروگان‌هایی که حماس در جریان حمله هفتم اکتبر به اسرائیل با خود به غزه برد، کمک کنند.

نیویورک‌تایمز به نقل از مایر نوشت: «ما به‌طور فعالانه به اسرائیلی‌ها در طیفی از موضوعات کمک می‌کنیم و ماموریت اصلی شناسایی گروگان‌ها شامل گروگان‌های آمریکایی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایر نگفت که چه تعداد نیروی ویژه آمریکا در اسرائیل مستقر شده‌اند اما مقامات آمریکایی گفته‌اند که ده‌ها نیرو در قالب تیم‌های کوچک پس از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل اعزام شده‌اند.

با این حال کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا گفته است که آمریکا قصد ندارد در جنگ اسرائیل در غزه، نیروی زمینی اعزام کند.

نیویورک‌تایمز می‌نویسد که آمریکا مدت کوتاهی پس از حمله حماس به اسرائیل پیشنهاد حمایت عملیات ویژه را ارایه داد.

نیویورک‌تایمز با اشاره به حضور نیروهای ویژه آمریکا در اسرائیل می‌گوید که تا کنون برای فرماندهان آمریکایی نقش عملیاتی در نظر گرفته نشده است و با توجه به ادامه عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه، نشانه‌ای از حضور نیروهای آمریکایی در غزه نیست.

مایر می‌گوید که نیروهای عملیات ویژه آمریکا با همتایان اسرائیلی خود در نبردی که بسیار پیچیده خواهد بود در تماس‌اند.

نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داده است که چند کشور غربی نیز نیروهای ویژه خود را در نزدیکی اسرائیل مستقر کرده‌اند تا در صورت نیاز به سرعت بتوانند وارد عملیات نجات یا تخلیه گسترده شهروندان شوند.

بیشتر از جهان