۲۶ روز جنگ؛ گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان فلسطینی باز می‌شود؛ حماس اعلام کرد چند گروگان خارجی را آزاد می‌کند

بیش از ۲۰ هزار سرباز اسرائیلی برای جنگ با حماس وارد غزه شده‌اند

Mahmud HAMS / AFP

سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه، بیست‌و‌پنجمین روز جنگ میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس با پیشروهای زمینی و حملات هوایی ارتش اسرائیل ادامه یافت.

شامگاه سه‌شنبه سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد طی روزهای آتی، شماری از گروگان‌ها با تابعیت کشورهای خارجی آزاد می‌شوند. ظرف روزهای گذشته، گزارش‌های پرشماری از ادامه گفت‌وگوهای مخفیانه با میانجیگری دولت قطر برای آزادی گروگان‌ها منتشر شده است.

در این میان، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ۳۰۰ سرباز دیگر برای تقویت توان نظامی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به منطقه اعزام خواهند شد. 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان ناتو گفت که این ائتلاف نظامی نباید نقش مستقیمی در درگیری میان اسرائیل و نیروهای حماس داشته باشد.

روزنامه الشرق الأوسط به‌نقل از منابع مصری نوشت گذرگاه رفح صبح چهارشنبه به‌وقت محلی برای انتقال شماری از مجروحان فلسطینی از نوار غزه به داخل مصر باز خواهد شد. 

این نخستین بار از زمان شروع جنگ میان ارتش اسرائيل و نیروهای حماس است که گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان یا افراد بیمار باز خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، نیز بار دیگر در دوحه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

این دومین دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اسماعیل هنیه از هنگام شروع جنگ میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس به‌حساب می‌‌آید.

بیشتر از