پوتین: مواضع نیروهای روسیه در خط مقدم جنگ اوکراین تقویت شده است

بنا بر اعلام مرکز بلفر دانشگاه هاروارد، اوکراین در یک ماهه منتهی به ۱۰ اکتبر فقط حدود ۲۱ کیلومتر مربع از خاکش را پس گرفته است

ولادیمیر پوتین در رژه روز نیروی دریایی در سنت پترزبورگ، ۳۰ ژوییه ۲۰۲۳‌ـ Alexander KAZAKOV/AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت پس از شکست ضدحمله اوکراین در سال جاری، مواضع نیروهای روسیه در سراسر خط مقدم در اوکراین تقویت شده است.

به گزارش رویترز، پوتین در ویدیویی که پاول زاروبین، خبرنگار کرملین، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است، می‌گوید: «در مورد ضدحمله، که ادعا می‌شود به تاخیر افتاده، کاملا شکست خورده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پاسخ به سوالی در مورد جنگ در شهر آودیئیفکا در شرق اوکراین گفت: «طرف مقابل دارد برای حملات جدید آماده می‌شود. ما می‌بینیم و از آن خبر داریم.»

او در ادامه افزود: «آنچه اکنون در سراسر خط مقدم جریان دارد دفاع فعالانه است. و نیروهای ما مواضعشان را در تقریبا تمام منطقه تقویت کرده‌اند. منطقه‌ای کاملا وسیع.»

بنا بر اعلام مرکز بلفر دانشگاه هاروارد، اوکراین در یک ماهه منتهی به ۱۰ اکتبر حدود ۲۱ کیلومتر مربع از خاکش را پس گرفته است.

بر اساس تحلیل منابع غربی، در حال حاضر، ۱۷.۵ درصد از خاک اوکراین تحت کنترل روسیه قرار دارد و نیروهای اوکراینی در ضدحمله‌ای که چهار ماه به طول انجامید موفق نشدند هیچ بخشی از نواحی اشغالی را پس بگیرند.

ارتش اوکراین در سال گذشته توانست بخش‌هایی از خاک این کشور را پس بگیرد، اما برای نفوذ به خطوط روسیه که با زمین‌های مین‌گذاری‌شده و هزاران نیروی جدید تقویت شده، با مشکل مواجه بوده است.

تصمیم پوتین به اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ جنگی را آغاز کرد که صدها هزار کشته و زخمی به جا گذاشت.

بیشتر از جهان