ارسال پیامک در دادگاه باعث تهدید به حبس واینستین شد

دادستان‌ها نگرانند که این تهیه کننده سرشناس هالیوود در مواجه با شواهد متقن پا به فرار بگذارد

 دفتر دادستان ناحیه لس آنجلس اتهامات جدیدی را مبنی بر تجاوز به عنف و خشونت، علیه واینستین اعلام کرد - AFP PHOTO / LOIC VENANCE

یک قاضی دادگاه تهدید کرد که با لغو قرار وثیقه، چهره سرشناس هالیوود، هاروی واینستین، را روانه زندان کند. تهدید قاضی به این دلیل بود که واینستین دردادگاه از تلفن همراه خود استفاده کرده بود و مشغول فرستادن پیامک بود. به این ترتیب، دومین روز رسیدگی به اتهامات جنسی این تهیه کننده، به این شکل خبرساز شد.  

انتخاب هیات منصفه برای محاکمه واینستین در نیویورک در جریان است. این شهر جایی است که وی متهم است که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳، در آن به دو زن تجاوز کرده است.

به گزارش خبرنگاران، قاضی دادگاه جنایی نیویورک، جیمز بورک، که آشکارا خشمگین بود، از واینستین پرسید که آیا می‌خواهد «با فرستادن پیامک و بر هم زدن نظم دادگاه، باقی عمرش را در زندان بگذراند»؟ او به واینستین گفت که پاسخ ندهد.    

معاون دادستان محلی، جان ایلوزی اوربن، که سرپرستی دادرسی را به عهده دارد، از قاضی خواست که واینستین را به زندان بیاندازد، چرا که این «خطر جدی» وجود دارد که وی در صورت مواجه با مدارک «مجاب کننده و محکم»، پا به فرار بگذارد.

قاضی دادگاه با وایسنتین مدارا کرد و تنها به یک هشدار بسنده کرد. وی خطاب به واینستین گفت که در انتظار شنیدن پاسخ وی نیست، اما انتظار دارد که او از مقررات صحن دادگاه «پیروی» کند.      

واینستین در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است، اما یک وسیله ردیابی به مچ پایش وصل است.   

بیش از ۸۰ زن واینستین را به تجاوز و آزار جنسی متهم کرده‌اند. ادعا می‌شود که این موارد اتهامی، در طول چند دهه رخ داده است.

وی در برابر اتهام تجاوز به عنف که از سوی دو زن در دادگاه نیویورک مطرح شده است، ادعای بی‌گناهی کرده است و منکر تخلفات مطرح شده از سوی سایر شاکیان شده است.  

روز دوم محاکمه واینستین، روز دوشنبه و در پی یک روز پرماجرا در داخل و بیرون دادگاه انجام شد. شاکیان وی در بیرون دادگاه در مخالفت با سوءاستفاده‌گران جنسی و همدستان آنان دست به تظاهرات زدند و وعده کردند که نام کسانی را که در حلقه وایسنتین از سوءرفتار وی باخبر بوده‌اند و با او همدستی کرده‌اند، افشا کنند.    

ساعاتی بعد، «دفتر دادستان ناحیه لس آنجلس» اتهامات جدیدی را مبنی بر تجاوز به عنف و خشونت، علیه واینستین اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این پرونده، واینستین به تجاوز به یک زن و رفتار جنسی خشونت‌آمیز با زنی دیگر متهم است که در طول دو روز در ۲۰۱۳ و در محدوده لس آنجلس رخ داده است.

این تهیه کننده سینما به چندین فقره جرم، از جمله تجاوز به عنف، اجبار قربانی به برقراری رابطه جنسی دهانی، دخول جنسی با توسل به زور، و لمس اندام قربانیان با وجود عدم رضایت و مخالف آنان، متهم است.    

به گفته جکی لیسی، دادستان ناحیه لس آنجلس، این اتهامات از جمله شکایاتی هستند از که سوی هشت زن مطرح شده‌اند. این زنان، واینستین را به تجاوز به عنف متهم کرده‌اند. سه پرونده به دلیل مشمول شدن به قانون مرور زمان کنار گذاشته شده‌اند، اما پلیس در حالی بررسی این موضوع است که آیا سه پرونده دیگر را به عنوان شکایت حقوقی به دادسرا ارائه کند یا خیر.

دو قربانی پرونده‌های لس آنجلس، در زمره ده‌ها زنی نیستند که پیش‌تر به طور علنی واینستین را به تجاوز به عنف متهم کرده بودند، اما به گفته لیسی، انتظار می‌رود که یکی از این شاکیان در دادگاه نیویورک حاضر شود و شهادت بدهد.

© The Independent

بیشتر از جهان