چرا کامیلا در ضیافت ورسای تاج بر سر نگذاشت

کراوات مشکی بعد از کراوات سفید، دومین درجه رسمی بودن رویداد را نشان می‌دهد

بیستم سپتامبر، گروهی از مهمان‌های عالی‌رتبه و ستاره‌های سینما و موسیقی عازم کاخ ورسای شد. انتخاب لباس در ضیافتی که میزبان آن رئیس‌جمهور فرانسه، مهمانان آن زوج سلطنتی بریتانیا و محل برگزاری‌اش عمارت فاخر کاخ ورسای باشد، ساده نیست. در چنین مواردی از قبل به مهمان‌ها درباره استاندارد لباس ضیافت اطلاع داده می‌شود. کارت‌ دعوت از پیش به مهمان‌ها خبر داده بود که سبک لباس و تشریفات این ضیافت «کراوات مشکی است». با این سبک لباس از پیش روشن بود که ملکه کامیلا تاج را با خود به فرانسه نبرده است. 

کراوات مشکی بعد از کراوات سفید، دومین درجه رسمی بودن رویداد را نشان می‌دهد.

ضیافت‌های کراوات مشکی بسیار معمول‌تر از موارد نادر کراوات سفیدند، اما این مراسم نیز فوق‌العاده رسمی محسوب می‌شود.

برای لباس‌های مردانه، جیمز باند را در نظر بگیرید؛ پیراهن سفید، تاکسیدوی مشکی و پاپیون مشکی. برای زنان نیز پیراهن‌های شب مجلل.

علاوه بر لباس‌ متعارف ماکسی که دنباله‌‌اش روی زمین می‌کشد، خانم‌ها مجازند پیراهن‌های اندازه متوسط نیز به تن کنند.

مانند سبک کراوات سفید، رنگ‌های خنثی امن‌ترین گزینه‌اند. همچنین، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که پوشیده‌تر باشد.

در این سبک لباس مهمان‌ها معمولا حمایل و یا نشان‌های نظامی و رسمی استفاده نمی‌کنند برخلاف سبک کراوات سفید که شامل یک ظاهر بسیار رسمی همراه با تاج و نشان است.

«کراوات سفید» اغلب برای ضیافت‌های بسیار رسمی، مهمانی‌های اپرا، یا جشن‌های سلطنتی در نظر گرفته می‌شود و رسمی‌ترین سبک لباس موجود است.

برای آقایان به معنای پوشیدن کت مشکی فراک و شلوار هماهنگ با پیراهن، جلیقه و کراوات یا پاپیون سفید است. برای خانم‌ها یعنی پوشیدن پیراهن‌ بلندی که روی زمین کشیده شود و اغلب با دستکش‌ بلند یا زیورآلات شیک و مجلل تزیین می‌شود. در مواردی می‌شود نیم تاج هم بر سر گذاشت.

بیشتر از مُد و زیبایی