ملاقات رافائلا و حقانی؛ اتحادیه اروپا سه میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

وزارت داخله طالبان تصویری از دیدار کاردار سفارت اتحادیه اروپا با سراج‌الدین حقانی منتشر ‏نکرد

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رافائلا ایودس، کاردار سفارت اتحادیه اروپا در کابل-EUDepAmbAFG/X

رافائلا ایودس، کاردار سفارت اتحادیه اروپا در کابل، روز پنجشنبه، ۲۲ شهریور، هم‌زمان با دیدار با سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله (کشور) رژیم طالبان، از کمک سه میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی این اتحادیه به کمیته نروژ در امور افغانستان، برای «حمایت از جوامع محلی در برابر تغییرات آب‌وهوایی»، خبر داد.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، روز پنجشنبه در اطلاعیه‎‌ای که در شبکه ایکس منتشر کرد نوشت که رافائلا ایودس در دیدار با سراج‌الدین حقانی در مورد مبارزه با مواد مخدر و امنیت و موضوع‌های مهم دیگر گفت‌وگو کرد. با وجود آنکه وزارت داخله طالبان از همه ملاقات‌های سراج‌الدین حقانی با دیپلمات‌های خارجی عکس منتشر می‌کند، اما این بار هیچ عکسی از ملاقات این دیپلمات اروپایی با حقانی منتشر نشده است.

هنوز جزئیات بیشتری از صحبت کاردار سفارت اتحادیه اروپا با سراج‌الدین حقانی منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان با این دیدار، رافائلا ایودس از کمک سه میلیون ۳۰۰ هزار یورویی اتحادیه اروپا به کمیته نروژ در امور افغانستان خبر داد.  کاردار سفارت اتحادیه اروپا در پیامی در «اکس» نوشت که تغییرات آب‌وهوایی آسیب‌های فراوانی به کشورها وارد کرده است و افغانستان از این امر مستثنی نیست.

بر اساس اطلاعیه سفارت اتحادیه اروپا در کابل، پولی که این اتحادیه به کمیته نروژ در امور افغانستان کمک کرده است در مدت سه سال و در عرصه حفاظت از جوامع محلی در مقابل آسیب‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی هزینه خواهد شد.

 کمیته نروژ در امور افغانستان را در دسامبر ۱۹۷۹ و در زمان اشغال افغانستان به‌ دست ارتش شوروی تاسیس شد و در این مدت در افغانستان سرگرم فعالیت‌های بشردوستانه بوده است.

سفارت اتحادیه اروپا در کابل، که در اوت ۲۰۲۱ و در جریان فروپاشی دولت جمهوری در افغانستان مسدود شد و همه دیپلمات‌ها و کارمندانش افغانستان را ترک کردند، در ژانویه ۲۰۲۲ با حضور شمار محدودی از دیپلمات‌ها بازگشایی شد.

این سفارت در این مدت، در هماهنگی و تماس نزدیک با مقام‌های رژیم طالبان، زمینه سفر شماری از هیئت‌های اروپایی را به کابل مهیا کرده و همچنین برای جذب کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فعالیت کرده است. هرچند اتحادیه اروپا هدف از بازگشایی این سفارت را نظارت بر چگونگی توزیع کمک‌های بشردوستانه این اتحادیه به افغانستان اعلام کرده بود، در بیشتر از یک‌ سال و نیم گذشته، فعالیت این سفارت در بخش‌های گوناگون گسترش یافته است.

بیشتر از جهان