رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح بایدن خبر داد

مک کارتی:‌ به کمیته مجلس نمایندگان دستور دادم تا تحقیقات رسمی برای استیضاح رئیس‌جمهوری بایدن را آغاز کند

 SAUL LOEB / AFP

کوین مک‌ کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) اعلام کرد که از آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، حمایت می‌کند.

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، او در کنگره گفت: «امروز به کمیته مجلس نمایندگان دستور دادم تا تحقیقات رسمی برای استیضاح رئیس‌جمهوری بایدن را آغاز کند.»

او افزود که این گام منطقی آتی است و به کمیته‌های مجلس قدرت کامل برای جمع‌آوری همه حقایق و ارائه پاسخ‌های کامل برای مردم آمریکا می‌دهد. او افزود که «این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم بدانیم: پاسخ‌ها».

مک کارتی همچنین گفت که معتقد است که رئیس‌جمهوری مایل است به این سوالات و اتهام‌ها پاسخ دهد.

مک‌ کارتی گفت که جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس، جیم جردن، رئیس‌ کمیته قضایی مجلس، و جیسون اسمیت، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان، تحقیقات را رهبری خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که این تصمیم به حزب خاصی یا اینکه به چه کسی رای داده‌اید، مربوط نیست، بلکه به دنبال حقایقی است که به همه آمریکایی‌ها مربوط است. مک‌ کارتی به صراحت گفت که برای تحقیقات استیضاح رای‌گیری خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که او در حال حاضر، رای لازم برای آغاز استیضاح را ندارد.

مک کارتی هفته‌ها است که استیضاح بایدن را به منظور دریافت سوابق بانکی و سایر اسناد از بایدن و پسرش هانتر، اعلام کرده است.

در ماه اوت، مک کارتی به فاکس نیوز گفت که تحقیقات استیضاح یک گام طبیعی به جلو است که برای اعضای کنکره این امکان را فراهم می‌کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را به‌دست آورند.

یان سامز، سخنگوی کاخ سفید، پیش از این با انتشار پستی در رسانه‌های اجتماعی به اظهارات مک کارتی پاسخ داده بود. او گفت که «این گام طبیعی به جلو بر اساس چه چیزی» است؟

جمهوری‌خواهان هنوز نتوانسته‌اند هیچ تخلفی از طرف رئیس‌جمهوری بایدن را ثابت کنند.

با این حال، مک کارتی روز دوشنبه مدعی شده بود که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، در جریان تعطیلات اوت، «اتهام‌های جدی و معتبری را در مورد رفتار رئیس‌جمهوری بایدن کشف کردند. مجموع این اتهام‌ها تصویری از فرهنگ فساد را ترسیم می‌کند».

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده استیضاح بایدن را در ارتباط با اتهام‌های مرتبط با فعالیت‌های هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مطرح کرده‌اند. هانتر بایدن متهم است که از ارتباط با پدرش استفاده کرده است تا به قراردادهایی سودمند در خارج از کشور دست یابد.

بیشتر از جهان