سازنده مجموعه تلویزیونی «وراثت» از راز نام کندال پرده برداشت

«فیلمنامه‌ای درباره روپرت مرداک و خانواده‌اش نوشتم‌ــ آدم‌‌های واقعی الهام‌بخش این مجموعه بودند»

جسی آرمسترانگ و بازیگران و عوامل مجموعه در هفتادوچهارمین دوره جوایز امی، سپتامبر ۲۰۲۲‌-Patrick T. FALLON / AFP

جسی آرمسترانگ راز طرح داستانی [مجموعه تلویزیونی] «وراثت» را برملا کرد.

در قسمت چهارم فصل آخر این مجموعه طنز که جوایز زیادی به دست‌ آورده، سندی تایپ‌شده هست که به نظر می‌رسد نام کندال (جرمی استرانگ)، پسر ارشد روی، جانشین لوگان (برایان کاکس)، رئیس امپراتوری رسانه‌ای این خانواده، در آن نوشته شده است.

اما خطی هم با قلم کشیده شده است که از زیر نام کندال شروع و گویا از روی آن رد می‌شود. طرفداران و در واقع شخصیت‌های این مجموعه گیج شده بودند که آیا لوگان برای تاکید زیر نام کندال خط کشیده یا می‌خواسته است حذفش کند.

آرمسترانگ ۵۲ ساله که ماه‌ها پس از پایان این مجموعه در جشنواره اف‌تی‌ویکند (FTWeekend Festival) صحبت می‌کرد، فاش کرد: «این از آن کارهایی است که وقتی داشتیم مجموعه را می‌ساختیم، از انجام دادنش متنفر بودم. اما اگر می‌خواستی خطش بزنی، واقعا از زیرش شروع نمی‌کردی، درست است؟»

آرمسترانگ بعد از سال‌ها سکوت، به‌تازگی درباره منبع الهامش برای‌ این مجموعه اچ‌بی‌او نیز صحبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدت‌ها است همه گمان می‌کنند این مجموعه درباره یک غول رسانه‌ای و فرزندانش که برای به ارث بردن امپراتوری او می‌جنگند، بر اساس [زندگی] روپرت مرداک، مالک نیوزکورپ (News Corp) و فاکس‌ کورپوریشن (Fox Corporation) ساخته شده است.

آرمسترانگ پیش‌تر ادعا کرده که خانواده روی در مجموعه «وراثت» ساخته ذهن او است و «داستان‌های این مجموعه منبع الهام خوبی برای نوشتن» محسوب می‌شوند.

با این حال، این نویسنده ماه اوت در حضور تماشاگران جشنواره تلویزیونی ادینبرو (Edinburgh TV Festival)، گفت: «فیلمنامه‌ای درباره روپرت مرداک و خانواده‌اش نوشتم‌ــ آدم‌‌های واقعی الهام‌بخش این مجموعه بودند.»

«یک ماهیت متمایز به فیلمنامه‌ای ختم شد که در کانال ۴ به عنوان نوعی مستند داستانی شروع و به نوعی فیلمنامه تبدیل شد.»

او گفت که ابتدا نوشتن فیلمنامه را متوقف کرد و افزود که «سال‌ها بعد»، با خود گفت این «ایده واقعا عالی»‌ است و شروع به نوشتن متنی کرد که درنهایت به جانشینی تبدیل شد.

فصل پایانی «وراثت» نامزد دریافت ۲۷ جایزه امی شد؛ از جمله ۱۴ نامزدی برای بازیگری و یک نامزدی برای بهترین مجموعه نمایشی.

مراسم امی امسال به دلیل اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوود به زمان دیگری موکول شد.

این مجموعه در ماه مه به پایان رسید اما آرمسترانگ اکنون ایده بعدی را در سر می‌پروراند. او در گفت‌وگوی جدیدش با نشریه آبزرور گفت که قصد دارد با سم بین، نویسنده همکارش، برای پیپ شو (Peep Show) یک کمدی بسازد. او گفت: «دوست دارم دوباره با سم کار کنم. فکر کنم این حس هر دو ما است. جدایی ما مثل بیتل‌ها تلخ نبود و ما داریم کارهایی می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از فیلم