درخشش سریال «وراثت» در هفتادوچهارمین دوره جوایز امی  

سریال «وراثت» با کسب ۱۳ جایزه در بخش‌های مختلف، ستاره این دوره جوایز امی بود

سریال «وراثت» در این دوره مراسم جوایز امی درخشید - FALLON / AFP

برندگان هفتادوچهارمین دوره جوایز امی روز دوشنبه، ۱۲ سپتامبر، در سالن مایکروسافت لس‌آنجلس معرفی شدند. در این دوره، سریال «وراثت» با درخششی بی‌نظیر، توانست علاوه بر کسب جایزه بهترین سریال درام، در ۱۲ بخش اصلی و جانبی دیگر نیز جوایزی دریافت کند.

اجرای مراسم هفتادوچهارمین دوره جوایز امی را کنان تامپسون، بازیگر و کمدین آمریکایی، برعهده داشت. در مراسم امی ۲۰۲۲، سریال «تد لاسو»، محصول اپل تی‌وی پلاس، برای دومین سال متوالی، برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد و جایزه بهترین سریال کوتاه به «نیلوفر سفید» رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه ورایتی، لی جونگ جائه، ستاره سریال «بازی ماهی مرکب»، نخستین بازیگر آسیایی‌تبار بود که موفق شد جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام جوایز امی را به نام خود ثبت کند. زندایا نیز که جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام را گرفت، اولین زن سیاه‌پوستی بود که این جایزه را با خود به خانه برد.

جایزه بهترین بازیگر زن سریال کمدی به جین اسمارت رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی نیز به جیسون سودیکیس، ستاره مجموعه تلویزیونی «تد لاسو»، تقدیم شد.

در بخش مینی‌سریال، نیز آماندا سایفرد و مایکل کیتون به ترتیب جایزه بهترین بازیگر زن و مرد را برنده شدند.

جایزه بهترین کارگردان سریال درام به هوانگ دونگ هیوک، کارگردان سریال «بازی ماهی مرکب» اعطا شد. ام جی دیلانی، کارگردان «تد لاسو»، جایزه بهترین کارگردان سریال کمدی را گرفت و مایک وایت نیز برای مینی‌سریال «نیلوفر سفید» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

برندگان هفتاد‌وچهارمین دوره جوایز امی در ۲۵ بخش رقابتی در ژانرهای مختلف معرفی شدند. در این مراسم که به‌صورت زنده از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد، کنان تامپسون، مجری مراسم، زندگی خصوصی لئوناردیو دی‌کاپریو، ستاره ۴۷ساله هالیوود، را دستمایه شوخی و طنز قرار داد و هانا وادینگهام، هنرپیشه بریتانیایی «تد لاسو»، روی فرش قرمز هفتاد و چهارمین دوره جوایز امی گفت که با شنیدن خبر فوت ملکه الیزابت، بسیار متاثر شده است؛ «انگار که مادربزرگم را از دست داده باشم.»

جوایز امی که بسیاری آن را اسکار تلویزیون می‌دانند، جایزه‌ای آمریکایی است که سالانه به بهترین‌های تولیدهای تلویزیونی اعطا می‌شود.

بیشتر از فیلم