وزنه‌برداران، اولین ورزشکاران اسرائیلی که به عربستان سعودی رفتند

دو وزنه‌بردار زن و دو وزنه‌بردار مرد اسرائیلی در عربستان سعودی می‌کوشند سهمیه بازی‌های المپیک آینده را به دست آورند

منصور السلیم، وزنه‌بردار سعودی- iwf

تیم وزنه‌برداری اسرائیل، با دو وزنه‌بردار زن و دو وزنه‌بردار مرد، برای نخستین بار راهی ریاض پایتخت عربستان سعودی می‌شود تا در مسابقات جهانی وزنه‌برداری بزرگسالان شرکت کند.

این رقابت ها که از ۴ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می شود، به ورزشکاران اسرائیلی این امکان را می دهد که در صورت موفقیت، سهمیه شرکت در بازی‌های المپیک آینده را به دست آورند.

حضور تیم وزنه‌برداری اسرائیل در عربستان سعودی، نمونه دیگری از عادی‌سازی مناسبات فرهنگی جهان عرب با اسرائیل محسوب می‌شود.

قرار است تیم وزنه‌برداری اسرائیل، در ماه دسامبر نیز در یک رویداد بین‌المللی دیگر در دوحه، پایتخت قطر شرکت کند.

پیشتر نیز در ماه جولای، تیم فیفای اسرائیل برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی فیفا که به بازی ویدیویی محبوب فیفا اختصاص دارد، به ریاض رفت و سرود اسرائیل برای اولین بار در خاک عربستان سعودی پخش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، عربستان سعودی و قطر روابط سیاسی عادی با اسرائیل ندارند.

سفر تیم وزنه‌برداری اسرائیل به عربستان سعودی، هم‌زمان با تشدید فعالیت‌های آمریکا برای ترغیب عربستان سعودی و اسرائیل به برقراری روابط دیپلماتیک صورت می‌گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیمان ابراهیم، مساله فلسطین، ایران و تنش‌ها در کرانه باختری گفتگو کرد.

این گفت‌و‌گوهای تلفنی درحالی انجام شد که گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن این هفته به‌منظور تحقق هدف بلندپروازانه «عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی»، هیئتی عالی‌رتبه را به عربستان سعودی اعزام می‌کند.

تایمز اسرائیل پیش‌تر گزارش داده بود که این هیئت علاوه بر گفتگو با مقامات عربستان، با هیئتی از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که هم‌زمان به ریاض رفته، دیدار خواهد کرد.

پاول کولسوفسکی، مدیر اجرایی فدراسیون وزنه برداری اسرائیل گفت: «برگزاری مسابقات در عربستان سعودی با رعایت معیارهای تعیین‌شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، به ورزشکاران از همه کشورها اجازه ورود و رقابت را می دهد.»

بیشتر از ورزش