لغو اردوی تمرینی تیم ملی فوتبال آمریکا در قطر

این تصمیم در پی وضعیت متشنج در منطقه پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، گرفته شد


استادیوم بین المللی خلیفه قطر- Mustafa ABUMUNES / AFP

در پی حمله هوایی در عراق و «وضعیت متشنج در منطقه»، تیم ملی فوتبال آمریکا اردوی تمرینی خود را که برای قطر برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد.

حمله هوایی ارتش ایالات متحده در روز جمعه در فرودگاه بین‌المللی بغداد منجر به قتل قاسم سلیمانی، رهبر نظامی ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شد و در پی آن ایران عهد کرد «انتقام سختی» علیه این اقدام متجاوزانه خواهد گرفت. حمله به این سرلشکر بعد از حمله به سفارت ایالات متحده در پایتخت عراق پیشتر در هفته جاری صورت پذیرفت.

به گزارش آژانس خبری رویترز، ظاهرا حمله هوایی دومی در نیمه شب شنبه باعث کشته شدن ۶ نفر در شمال بغداد شده است. این حمله علیه کاروان خودروهای یکی از شبه‌نظامیان عراق انجام شده ولی ایالات متحده مسئولیت آن را نپذیرفته است.

اما از آنجا که وزارت امور خارجه ایالات متحده به آمریکاییان توصیه کرده است به خاطر افزایش تنش‌ها، عراق را به سرعت ترک کنند، تیم ملی فوتبال مردان این کشور نیز اردوی تمرینی خود به دوحه را لغو کرد که قرار بود از یکشنبه آینده شروع شده و سه هفته به طول انجامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به جای آن، سرمربی گرگ برهالتر تیمش را به اردویی تمرینی در ایالات متحده خواهد فرستاد تا برای مسابقه مقابل کوستاریکا در ایالت کالیفرنیا در تاریخ ۱ فوریه آماده شود، مکان اردوی تمرینی در داخل کشور هنوز انتخاب نشده است.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «به خاطر وضعیت متشنج در منطقه، فوتبال ایالات متحده تصمیم گرفته است سفر خود به قطر برای اردوی تمرینی تمیم ملی مردان که برای ماه ژانویه برنامه‌ریزی شده بود را به تعویق اندازد. در همین حال، ما مشغول بررسی گزینه‌های جایگزین هستیم تا برای مسابقه مقابل کوستا ریکا که در تاریخ ۱ فوریه در ورزشگاه دیگنیتی هلث (Dignity Health Sports Park) در شهر کارسون ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد، آماده شویم. همچنین در حال مذاکرات با اتحادیه فوتبال قطر هستیم که فرصتی دیگر را در آینده‌ای نزدیک بیابیم تا تسهیلات ورزشی درجه یک این کشور و مهمان‌نوازی ایشان را نیز از نزدیک تجربه کنیم.»

از آنجا که جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد، مقامات فوتبال از نزدیک وضعیت خاورمیانه را زیر نظر خواهند داشت به ويژه که ایالات متحده نیز انتظار می‌رود به این مسابقات راه یابد.

© The Independent