ادامه توقیف شناورهای قاچاق در آب‌های خلیج فارس

نیروهای سپاه پاسداران خدمه شناورهای قاچاق را بازداشت کردند

هفته گذشته نیز مقام‌های نظامی در استان هرمزگان از کشف بیش از ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل، به ارزش دست‌کم ۹۰ میلیارد ریال، خبر دادند - مهر

مقام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه مدعی شدند یک واحد از نیروی دریایی سپاه پاسداران یک شناور حامل سوخت قاچاق را در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف کرده است.

خبرگزاری حکومتی تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، شامگاه شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ به‌نقل از مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، نوشت: «نیروهای منطقه چهارم دریایی سپاه پاسداران در بازرسی از یک شناور قاچاق بیش از ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کرده‌اند.»

هم‌زمان خبرگزاری دولتی مهر به‌نقل از بهادر اسماعیلی، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، نوشت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دو شناور قاچاق، حامل ۱۲۹ هزار لیتر سوخت، را توقیف کرده‌اند.

به‌گفته فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، دو دستگاه خودرو و سه عدد محفظه پلاستیکی، موسوم به «مشک ماری»، نیز از قاچاقچیان توقیف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش منابع دولتی، چهار تن که هویت و ملیت آن‌ها عنوان نشده است، به دست عوامل سپاه پاسداران بازداشت شدند.

این مقام نظامی در استان هرمزگان، ارزش دو محموله‌ سوخت توقیف‌شده در روز شنبه را بیش از ۵۰ میلیارد ریال ارزیابی کرد.

هفته گذشته نیز مقام‌های نظامی در استان هرمزگان از کشف بیش از ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل، به ارزش دست‌کم ۹۰ میلیارد ریال، خبر دادند.

به‌گفته کارشناسان، کمبودها و بحران‌های اقتصادی در منطقه و اختلاف قیمت بهای سوخت در ایران با کشورهای همسایه، علت اصلی قاچاق سوخت است که در بسیاری از مواقع به‌طور نظام‌مند و سازمان‌یافته و بدون دخالت عوامل بومی صورت می‌گیرد.