در آتش‌سوزی مهیب ژوهانسبورگ دست‌کم ۷۳ نفر کشته شدند

ساختمان آتش‌گرفته، «سکونتگاه غیررسمی» افراد بی‌خانمان در منطقه تجاری شهر بود

در پی آتش‌سوزی مهیب در یک ساختمان پنج‌طبقه در مرکز ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که محل سکونت افراد بی‌خانمان بود، دست‌کم ۷۳ نفر کشته شدند. مقام‌های محلی می‌گویند شمار قربانیان ممکن است بیشتر شود.  

بامداد پنجشنبه ۹ شهریور (۳۱ اوت) یک ساختمان چندطبقه در منطقه تجاری و مرکزی ژوهانسبورگ که از مهم‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است، دچار حریق شد. رابرت مولادزی، سخنگوی اورژانس ژوهانسبورگ، گفت که در این حادثه دست‌کم ۴۳ نفر مجروح و ۷۳ نفر کشته شده‌اند. به گفته این مقام محلی، در این آمار تنها کشته‌شدگانی لحاظ شده‌اند که اجسادشان پیدا شده و تعداد قربانیان در حال افزایش است.

مولادزی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس با نام قدیمی توییتر نوشت که عملیات جست‌و‌جوی اجساد کشته‌شدگان و نجات افرادی که زنده‌ مانده‌اند، همچنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی اورژانس ژوهانسبورگ همچنین خبر داد که در میان اجساد کشته‌شدگان پیکر یک کودک نیز یافت شده است. مجروحان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.

به گفته مولادزی، این ساختمان در واقع یک «سکونتگاه غیررسمی» بود که افراد بی‌خانمان بدون هیچ‌گونه قرارداد رسمی در آن زندگی می‌کردند. به گفته او همین مسئله عملیات جست‌وجو را برای نیروهای امداد سخت‌تر کرده است.

الجزیره به نقل از شاهدان نوشته است که حدود ۲۰۰ نفر در این ساختمان سکونت داشتند.

علت اصلی آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده اما بنا بر اعلام مقام‌های محلی، در حال حاضر آتش تا حد زیادی مهار شده است؛ هرچند دود حاصل از آن همچنان از پنجره‌های این ساختمان سوخته و سیاه‌شده در مرکز شهر به هوا بلند می‌شود.

تصاویر منتشرشده از این ساختمان سوخته نشان می‌دهد رشته‌هایی از برخی پنجره‌ها آویزان‌اند که مشخص نیست مردم از آن‌ها برای فرار از آتش استفاده می‌کردند یا قصد داشتند از طریق آن‌ها دارایی‌هایشان را به بیرون پرتاب کنند.

بیشتر از جهان