اعطای مدال شجاعت به پسر خردسال آتش‌نشان قهرمان استرالیا

جفری کیتن 32 ساله در اثر برخورد درخت با ماشین آتش‌نشانی جان باخت

مدال شجاعت پدر هاروی کیتن 19 ماهه به پیراهن کوچک او سنجاق شد/AFP

فرزند نوپای آتش‌نشان داوطلبی که در جریان تلاش برای کنترل آتش‌سوزی در استرالیا جان باخت، در مراسم تشییع جنازه او، مدال شجاعت پدرش را دریافت کرد.

در مراسمی که در منطقه باکستن سیدنی برگزار شد، مدال شجاعت پدر هاروی کیتن 19 ماهه، در حالی که پستانک در دهان داشت و پیراهن مرکز آتش‌نشانی نیو ساوث ولز را پوشیده بود، به پیراهن کوچک او سنجاق شد.

جفری کیتون، 32 ساله، معاون مرکز آتش نشانی هورسلی پارک، در تاریخ 19 دسامبر کنار همکارش، اندرو اودوایر، 36 ساله، سوار ماشین آتش‌نشانی بود که یک درخت به ماشین آنها برخورد کرد و آن را از جاده خارج کرد.

این دو آتش‌نشان داوطلب - که فرزندان‌شان با اختلاف دو روز به دنیا آمده بودند، همراه کاروان آتش‌نشان‌ها در حال حرکت به سوی محل آتش‌سوزی در نزدیک شهر بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان این حادثه سه آتش‌نشان دیگر نیز زخمی شدند اما توانستند خودشان را از ماشین چپ‌شده بیرون بکشند.

این مدال توسط شین فیتزسیمونز، کمیسر مرکز آتش نشانی نیو ساوث ولز، به هاروی اعطا شد.

نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، نیز در مراسم خاکسپاری این آتش‌نشان شرکت کرد.

عکس‌های منتشر شده توسط مرکز آتش‌نشانی نشان می‌دهد در حالی که ماشین حمل تابوت کیتن وارد پارک یادبود پاین‌گروو می‌شود، گروهی از آتش‌نشان‌ها به نشانه افتخار گارد گرفته‌اند.

در تصویر دیگری، هاروی در آغوش مادرش، جس هایز، در حالی که به عکس کیتن بر روی تابوتش نگاه می‌کنند، دیده می‌شود.

آتش‌نشان داوطلب، ساموئل مک‌پول، 28 ساله، از مرکز آتش‌نشانی موروین، نیز روز دوشنبه به دنبال واژگون شدن ماشین آتش‌نشانی در اثر وزش باد شدید، در حین انجام وظیفه، جان باخت.

او و همسرش مگان منتظر تولد اولین فرزندشان در ماه مه بودند.

مقامات می‌گویند در هفته جاری 381 خانه در سواحل جنوبی نیو ساوث ولز ویران شده‌، و از آغاز آتش‌سوزی تاکنون 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در هفته جاری، حداقل هشت نفر در ایالت نیو ساوث ولز و ایالت هم‌جوار آن، ویکتوریا، جان باخته‌اند. این دو ایالت پرجمعیت ترین مناطق کشور استرالیا هستند و در حال حاضر بیش از 200 آتش‌سوزی در این دو ایالت در جریان است.

© The Independent

بیشتر از جهان