رولز رویس آمتیست دراپ‌تیل؛ رقیب جدید گران‌ترین خودرو جهان

تصور می‌شد لارز نوآر که قیمت آن بیش از ۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، رکورددار باشد، اما اکنون آمتیست از راه رسیده است

سقف این خودرو متحرک است و به هر دو صورت کوپه و کروکی روباز درمی‌آید‌ـ Rolls-Royce

هفته گذشته، رولز رویس «لارز نوآر» را عرضه کرد، خودرویی که گمان می‌رفت گران‌ترین خودرو تاریخ باشد، اما اکنون یک رقیب دارد.

به گزارش نشنال نیوز، رولز رویس از آمتیست، دومین مدل سری دراپ‌تیل، رونمایی کرده است، و اکنون بازار گمانه‌زنی داغ است که کدام یک لقب گران‌ترین خودرو شهری تاریخ را از آن خود می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصور بر این بود لارز نوآر که قیمت آن بیش از ۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، رکورددار باشد، اما اکنون آمتیست از راه رسیده است.

در مورد قیمت‌ خودروهای رولز رویس نمی‌شود دقیق بود زیرا دست‌سازند و به سفارش مشتری ساخته می‌شوند و بنابراین، این شرکت هرگز قیمت آن‌ها را فاش نمی‌کند.

قضیه مدل جدید سری دراپ‌تیل چیست؟ به گفته تورستن مولر اوتووس، مدیرعامل رولز رویس، آمتیست سفارش یک مشتری «متشخص با وجهه بین‌المللی» است و نام آن، آمتیست (لعل بنفش)، از سنگ ماه تولد پسر این مشتری گرفته شده است.

Photo: Rolls-Royce

رنگ بدنه‌اش منعکس‌کننده مراحل حیات گل تکمه‌ای است، گلی که مشخصه صحرای نزدیک یکی از خانه‌های این مشتری است.

تودوزی خودرو از چرمی است که رولز رویس آن را «تل‌ماسه» نامیده است و در تزیین داخلی از چوب خرمندی استفاده شده است که آن را بیش از پیش خاص می‌کند.

سقف این خودرو متحرک است و به هر دو صورت کوپه و کروکی روباز درمی‌آید.

از رنگ شیشه خوشتان نمی‌آید؟ سقف با شیشه الکترومغناطیسی کامل می‌شود که تغییر رنگ و شفافیت شیشه را با لمس یک دکمه ممکن می‌کند.

ساعت داشبورد آمتیست ساخت طراح و ساعت‌ساز لوکس سوییسی، واشرون کنستانتین، است که نام آن را «لکبینوتیه آرمیه‌ری توربیون» گذاشته است.

Photo: Rolls-Royce

وقتی نام ساعت روی داشبورد عریض و طویل‌تر از نام اکثر اعضای خاندان‌های سلطنتی جهان باشد، می‌دانی سوار خودرویی شده‌ای که غیرعادی و خاص است.

اما داستان سری دراپ‌تیل به همین‌جا ختم نمی‌شود و رولز رویس هنوز دو مدل دیگر در راه دارد.

پیش‌بینی‌اش سخت نیست، احتمالا هیچ‌کدام از آن‌ها هم گزینه‌ای نیست که با جیب ما جور دربیاید.

بیشتر از زندگی