نتانیاهو: حکومت ایران، حملات علیه اسرائیل را تامین مالی می‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که با تروریست‌ها و عواملی که آن‌‌‌ها را فرستاده‌اند «تسویه‌حساب» می‌کنیم

ABIR SULTAN/Pool via REUTERS

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، عوامل وابسته به جمهوری اسلامی ایران را مسئول افزایش حمله‌های مسلحانه در اسرائیل معرفی کرد و گفت که حکومت ایران، عملیات‌های تروریستی را علیه شهروندان غیرنظامی اسرائیل هدایت و تامین مالی می‌کند.

خبرگزاری رویترز دوشنبه، ۲۱ اوت (۳۰ مرداد)، در گزارشی به ‌نقل از گفته‌های نخست‌وزیر اسرائیل، نوشت که این کشور در میانه مقابله با حمله‌های تروریستی است که به دست جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به آن، «هدایت»، «تشویق» و «تامین مالی» می‌‌شود.

نتانیاهو همچنین تهدید کرد که اسرائیل مجموعه اقداماتی برای «تسویه‌حساب» با مهاجمان و عواملی که آن‌ها را از دور و نزدیک، برای عملیات تروریستی به اسرائیل فرستاده‌اند، در پیش خواهد گرفت. او توضیح بیشتری درباره چگونگی این «تسویه‌حساب» نداد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نیز که همراه با نتانیاهو در محل حمله مسلحانه دوشنبه در کرانه غربی حاضر شده بود، گفت: «مهم‌ترین نکته‌ای که در صحنه عینی دیده می‌شود، «قصد» و «تامین مالی» حکومت ایران است.»

 وزیر دفاع اسرائيل وعده داد که دولت نتانیاهو مجموعه اقدام‌های مختلفی را برای تامین امنیت شهروندان اسرائیلی به‌کار خواهد گرفت و «همه گزینه‌های موجود روی میز است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما بی‌وقفه و شبانه‌روز، به جست‌وجو و یافتن قاتل‌ها مشغولیم.»

به ‌گفته منابع اسرائیلی، دوشنبه، ۲۱ اوت، در جریان حمله مسلحانه چند مظنون فلسطینی در منطقه‌ای در نزدیکی الخلیل در کرانه غربی، یک زن اسرائیلی شهرک‌نشین کشته شد. این حمله در نزدیکی شهرک اسرائيلی کریات رخ داد و یک مرد نیز در محل واقعه مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شنبه، ۱۹ اوت، نیز دو شهروند اسرائیلی در جریان تیراندازی یک مظنون فلسطینی در یک منطقه ناآرام در کرانه غربی کشته شدند. بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی  شنبه در یک مکان شست‌وشوی خودروها رخ داد و قربانی‌ها دو مرد ۲۹ ساله و ۶۰ ساله اسرائیلی معرفی شدند. 

در ماه‌های گذشته شمار حمله‌های مسلحانه در مناطق مختلف کرانه غربی افزایش یافته است. یافته‌های خبرگزاری اسوشیتدپرس نشان می‌‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به ۱۸۰ فلسطینی و دست‌کم ۳۰ اسرائیلی در حمله‌های گروه‌های فلسطینی کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل پس از جنگ ۱۹۶، مناطق فلسطینی‌نشین کرانه غربی رود اردن را اشغال کرد. از آن زمان تاکنون، دولت اسرائیل ده‌ها شهرک در کرانه غربی ساخته است. کشورهای مختلف منطقه و حتی دولت‌های غربی، از جمله آمریکا، شهرک‌سازی‌های اسرائیل را در مناطق اشغال‌شده کرانه غربی، غیرقانونی می‌دانند.

بیشتر از جهان