دو اسرائیلی در حمله مسلحانه در کرانه غربی کشته شدند

تیراندازی در یک کارواش رخ داد و قربانی‌ها دو مرد ۲۹ و ۶۰ ساله اسرائیلی معرفی شدند

دو شهروند اسرائیلی روز شنبه در جریان تیراندازی یک مظنون فلسطینی در یک منطقه ناآرام در کرانه غربی کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی در یک کارواش رخ داد و قربانی‌ها دو مرد ۲۹ و ۶۰ ساله اسرائیلی معرفی شدند. پلیس و مقام‌های امنیتی اسرائیل گفتند منطقه محاصره شده است و در حال جست‌‌وجو و یافتن مهاجم یا عوامل این تیراندازی‌اند.

خبرگزاری رویترز شامگاه شنبه ۱۹ اوت (۲۸ مرداد ۱۴۰۲) در گزارشی به‌نقل از رادیو ارتش اسرائیل نوشت: «تیراندازی در نزدیکی روستای فلسطینی‌نشین حواره در کرانه غربی گزارش شده است.» این منطقه پیش‌تر هم شاهد حمله‌های مرگ‌بار و تنش‌های شدید میان شهروندان اسرائیلی شهرک‌نشین و ساکنان فلسطینی روستا بوده است.

مقام‌های درمانی منطقه هم در گفت‌وگو با رویترز جان باختن دو تن را در جریان تیراندازی روز شنبه تایید کردند.

در ۱۵ ماه گذشته، خشونت‌ها میان فلسطینی‌ها و نیروهای نظامی اسرائیل و حمله‌های خیابانی به شهرک‌نشین‌ها در مناطق مختلف کرانه غربی افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یافته‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به ۱۸۰ فلسطینی و دست‌کم ۲۹ اسرائیلی در حمله‌های گروه‌های فلسطینی کشته شدند.

ارتش اسرائیل مناطق فلسطینی‌نشین کرانه غربی رود اردن را پس از جنگ و درگیری‌های سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد و از آن زمان، ده‌ها شهرک در این منطقه ساخته است.

کشورهای مختلف منطقه و حتی دولت‌های غربی، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغال‌شده کرانه غربی را غیرقانونی می‌دانند.

دولت آمریکا هم بارها از مقام‌های اسرائیلی خواسته است که روند شهرک‌سازی‌ها در این مناطق را متوقف کنند. فلسطین‌ها در کرانه غربی خودگردانی محدودی دارند و نوار غزه نیز، در مرزهای اسرائیل و مصر، به‌طور کامل در اختیار گروه اسلام‌گرای حماس است.

بیشتر از جهان