ده‌ها شامپانزه و میمون در حریق باغ وحشی در آلمان هلاک شدند

پلیس علت احتمالی آتش‌سوزی را فانوس‌های هوایی ذکر کرده است

به گفته مسئولان باغ وحش «کرِفِلد» آلمان، حریق در قفس میمون‌های آن باغ وحش در ساعات بامداد روز سال نو، ده‌ها حیوان از جمله چند شامپانزه، اورانگوتان و گوریل را کشته است.

منابع باغ وحش کرفلد می‌گویند، تنها دو شامپانزه به نام‌های بالی و لیمبو از میان شعله‌های آتش نجات داده شده‌اند.

پلیس علت احتمالی آتش‌سوزی را فانوس‌های هوایی ذکر کرده است که به مناسبت سال نو، به هوا فرستاده شده بودند.  کسانی که در محل بوده‌اند، گفته‌اند که دقایقی پس از نیمه شب، تعدادی فانوس هوایی را دیده‌اند که در آسمان، در نزدیکی فضای بالای باغ وحش حرکت می‌کرده‌اند.  فانوس‌های هوایی، پاکت‌های کاغذی هستند که شعله‌های کوچکی در داخل آن‌ها قرار دارد.

گرد‌هاپمن، رئیس پلیس جنایی شهر کرفلد، گفت:«مردم گزارش داده‌اند که فانوس‌های هوایی را دیده‌اند که در ارتفاع کم نزدیک باغ وحش حرکت می‌کرده‌اند، و بعد باغ وحش آتش گرفت.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از سی حیوان، از جمله پنج اورانگوتان، دو گوریل، یک شامپانزه و چند میمون در این آتش سوزی هلاک شدند و قفس آن‌ها از بین رفت. 

پلیس و ماموران آتش نشانی می‌گویند که نخستین درخواست کمک را در ساعت ۱۲:۳۸ دقیقه بعد از نیمه شب دریافت کرده‌اند.

دو شامپانزه‌ای که از مهلکه جان سالم در برده‌اند، دچار سوختگی شده‌اند، اما رو به بهبودند. ولفگانگ درسن، مدیر باغ وحش، گفت:«معجزه است که بالی، یک شامپانزه ماده ۴۰ ساله و لیمبو، شامپانزه نر جوانتر باغ وحش، از این آتش‌سوزی نجات یافته‌اند.»

او افزود، این واقعه «یک تراژدی عمیق» است و کارکنان باغ وحش باید «این سوگواری سخت را تحمل کنند.»

آقای درسن همچنین گفت که بسیاری از حیواناتی که هلاک شده‌اند، از انواع نزدیک به انقراض در طبیعت بوده‌اند.اما «باغ گوریل‌ها» که در نزدیکی قفس میمون‌ها قرار دارد، دچار حریق نشده است و حیواناتی که در آن نگهداری می‌شوند، سالم مانده‌ند.

آقای‌هاپمن خاطرنشان کرد که استفاده از فانوس‌های‌ هوایی در کرفلد غیرقانونی است و از کسانی که آن‌ها را به هوا فرستاده‌اند یا کسانی که شاهد این حرکت بوده‌اند، خواست که با اداره پلیس تماس بگیرند.

او افزود، پلیس فانوس‌هایی را روی زمین پیدا کرده است که شعله داخل آن هنوز کاملا نسوخته بوده است. 

استفاده از فانوس‌های هوایی در بیشتر شهرهای آلمان ممنوع است و در استان‌هایی که این فانوس‌ها ممنوع نشده است، استفاده از آن‌ها باید با مجوز و اطلاع قبلی مقامات محلی باشد.

گزارش بیشتر از اسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان