آمریکا شبکه‌ای از همکاری‌های روسیه و کره شمالی را تحریم کرد

صدها فرد و نهاد و شرکت خصوصی به‌ اتهام کمک به دولت یا ارتش روسیه برای پیشبرد هدف‌های جنگ اوکراین تحریم شده‌اند

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه مجموعه تحریم‌های تازه‌ای را علیه عواملی که به ارتش روسیه در ادامه تهاجم نظامی آن کشور به اوکراین کمک می‌کنند اعمال کرد. این تحریم‌ها به‌طور مشخص ناظر بر همکاری‌های نظامی روسیه و کره شمالی است.

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه شرکت خصوصی فعال در روسیه و قزاقستان و اسلواکی به‌ اتهام تلاش برای پیشبرد و تسهیل همکاری‌های نظامی کره شمالی و روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا، هرگونه تراکنش مالی با اشخاص حقوقی تحریم‌شده ممنوع است و هر گونه مشارکت بیشتر از ۵۰ درصد در سهام یا دارایی‌های شرکت‌های تحریم‌شده نیز مشمول تحریم است و آن سهام یا دارایی‌ها توقیف خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که این تدابیر محدودکننده بخشی از تلاش راهبردی آمریکا برای شناسایی و افشا و خنثی کردن اقدام‌های طرف‌های سومی است که از «جنگ وحشیانه» روسیه علیه اوکراین پشتیبانی می‌کنند.

به‌ گفته مقام‌های دولتی آمریکا، کمبود تسلیحات و از دست رفتن تجهیزات نظامی در میدان‌های نبرد با اوکراین، مقام‌های نظامی-دولتی روسیه را مجبور کرده است برای تامین نیازهای نظامی آن کشور بیش از پیش به متحدان کم‌شمار خود، از جمله کره شمالی، روی آورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، وزارت خزانه‌داری آمریکا صدها فرد و نهاد و شرکت خصوصی را به‌ اتهام کمک به دولت و ارتش روسیه یا همکاری با آن در پیشبرد هدف‌های جنگی در اوکراین تحریم کرده است.

به‌ گفته برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری دولت بایدن در امور تروریسم و اطلاعات مالی، دولت آمریکا متعهد است به اقدام‌ برای نابود کردن شبکه‌‌‌های غیرقانونی که برای ارتباط دادن کره شمالی با «ماشین جنگی روسیه‌» می‌کوشند ادامه دهد.

معاون خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از موضع‌گیری روز چهارشنبه گفت: «آمریکا در کنار متحدان و شریکان خود متعهد است که تجارت تسلیحاتی را که از جنگ بی‌رحمانه پوتین در اوکراین حمایت می‌کند افشا و مختل کند.»

روز سه‌شنبه نیز وزارات خزانه‌داری آمریکا یک شهروند ایرانی به نام بهنام شهریاری (SHAHRIYARI, Behnam) را در چارچوب مقررات ضدتروریسم مرتبط با فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم‌هایش قرار داد.

بیشتر از جهان