تب «باربی» در عربستان سعودی

برخی کشورهای منطقه از جمله کویت نمایش این فیلم را ممنوع کرده‌اند

استقبال از فیلم باربی در عربستان ادامه دارد-Instagram/voxcinemasksa

نمایش فیلم باربی که با فروش یک میلیارد دلاری «باکس ‌آفیس» آمریکا توجه‌ها را به خود جلب کرده است، از پنجشنبه گذشته در عربستان سعودی آغاز شده است.

به گزارش عرب‌نیوز، این فیلم درحالی در ریاض به‌نمایش درآمد و تماشاگران زیادی را به خود جلب کرد که کشورهایی مانند کویت نمایش آن را ممنوع کرده‌اند و بحث در لبنان درباره نمایش این فیلم ادامه دارد. همزمان منتقدان در منطقه از آن به دلیل «فمینیسم افراطی و به زیر کشیدن مردان و ارزش‌های سنتی خانواده» انتقاد کرده‌اند.

نمایش این فیلم در عربستان با نظرات منفی و مثبت همراه بوده است. برخی آن را آموزنده خوانده‌اند و برخی می‌گویند تماشای «باربی» وقت تلف کردن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عرب‌نیوز گزارش می‌دهد که در عربستان نیز تماشاگران مانند دیگر کشورهای جهان می‌کوشند با پوشش‌های ویژه «تب فراگیر باربی» در سالن‌های سینما حاضر شوند.

تصاویری که عرب‌نیوز منتشر کرده است، زنان و دختران سعودی را نشان می‌دهد که با پوشش‌هایی با طیف‌های صورتی در سالن‌های سینما حضور دارند.

این روزنامه سعودی می‌نویسد که مردم برای تماشای این فیلم که شایعه شده بود در عربستان ممنوع می‌شود در شتابند. این فیلم از ۱۰ اوت در ریاض به نمایش درآمده است.

هالیوود ریپورتر پیش‌تر گزارش داده بود که حالا عاشقان سینما در کشورهایی در منطقه که نمایش این فیلم در آنها ممنوع است به عربستان سعودی می‌روند تا بتوانند آن را روی پرده سینما ببینند.

این گزارش می‌نویسد، این درحالی است که تا کمتر از ۱۰ سال پیش، این سعودی‌ها بودند که برای تماشای فیلم به کشورهای همسایه می‌رفتند.

عربستان سعودی در راستای برنامه اصلاحات گسترده شاهزاده محمد بن سلمان و تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ برای ایجاد تنوع در منابع درآمد اقتصادی این کشور، تحولات بزرگی را ایجاد کرده است و رونق صنعت سینما یکی از این برنامه‌ها است.

اکنون عربستان سعودی قصد دارد به قطب تولید فیلم در منطقه و جهان تبدیل شود.

بیشتر از فرهنگ و هنر