انتقاد از سبیل سفیر آمریکا

منتقدان، سبیل هری هریس را به دوران استعمار کره، توسط ژاپن ربط داده‌اند

هری هریس به همراه ایوانکا ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا- AFP

به دنبال ادعاها مبنی بر اینکه سبیل سفیر آمریکا در کره جنوبی برای برخی از مردم این کشور جنوب شرق آسیا توهین‌آمیز است، او ناچار شد از سبیل خود دفاع کند.

هری هریس که از ژوئیه 2018 سفیر آمریکا در کره شده است می‌گوید سبیل گذاشته است تا قیافه‌اش در نقش یک دیپلمات با قیافه‌اش در سمت قبلی‌اش به عنوان افسر نظامی فرق داشته باشد.

هریس در مصاحبه با روزنامه «کوریا تایمز» گفت: «سعی کردم قدم بلندتر شود، نشد، همینطور سعی کردم جوانتر شوم، نشد. اما توانستم سبیل بگذارم، پس این کار را کردم.»

اما، بنابر گزارشها، سبیل او در برخی مناطق با استقبال چندانی روبرو نشده و به رفتار «بی‌احترامانه و حتی زورگویانه» آمریکا با این کشور ربط داده شده است.

از طرف دیگر، برخی از منتقدان ظاهرا آن را به دوران استعمار این کشور توسط ژاپن ربط داده‌اند. در آن دوره، هشت فرمانداری که حکومت کردند سبیل داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آنکه دونالد ترامپ از کره جنوبی خواست در سال 2020 کمک‌های مالی این کشور به نیروهای آمریکایی مستقر در شبه‌جزیره کره را حدود 400 درصد (تقریبا 4.7 میلیارد دلار) افزایش دهد، روابط دو کشور دچار تنش شد.

اسکات اسنایدر، عضو ارشد مطالعات کره در مؤسسه «شورای روابط خارجی» در ایالات متحده می‌گوید، دولت كره جنوبی تاکنون درخواست‌های ایالات متحده برای افزایش بودجه را رد كرده است و به احتمال زیاد همچنان در برابر این درخواست مقاومت خواهد کرد.

به گفته روزنامه «کوریا تایمز»، از آنجا که هریس اصالتا ژاپنی است، ممکن است انتقاد از وی پس‌زمینه نژادپرستانه هم داشته باشد.

سفیر آمریکا، در ژاپن از مادری ژاپنی و پدری آمریکایی که افسر نیروی دریایی آمریکا بوده، به دنیا آمده است.

هریس در پاسخ انتقادات از سبیل خود، گفته است «بسیاری از رهبران استقلال کره سبیل داشته‌اند، اما ظاهرا کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تمامی تصمیم‌ها براساس این واقعیت است که من سفیر آمریکا در کره هستم، نه یک سفیر ژاپنی-آمریکایی در کره.»

وقتی که از هریس پرسیده شد که آیا سبیلش را خواهد زد تا روابطش را با کره جنوبی بهبود ببخشد، در پاسخ گفت چنین کاری نخواهد کرد، و افزود «شما باید من را قانع کنید که دیدگاه مردم در مورد سبیل به گونه‌ای است که به روابط ما آسیب می‌زند».

© The Independent