جنجال‌آفرینی چهره مشهور توییچ؛ کای سنات به ایجاد تجمع غیرقانونی و شورش متهم شد

این چهره سرشناس فضای مجازی که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارد، از هوادارانش دعوت کرده بود که در میدان یونیون نیویورک جمع شوند

کای سنات، اینفلوئنسر آمریکایی، ۶.۵ میلیون هوادار در اپلیکیشن توییچ دارد ـ AFP

کای سنات، چهره‌ پرطرفدار اپلیکیشن توییچ با بیش از ۶.۵ میلیون دنبال‌کننده، با دعوت از طرفدارانش برای جمع شدن در میدان یونیون نیویورک، جنجال‌آفرینی کرد.

توییچ، یک سرویس تعاملی استریم یا پخش زنده ویدیویی است که بسیاری از مخاطبان آن را جوانان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند. بازیکنان حرفه‌ای در توییچ می‌توانند بازی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این راه درآمد هم کسب کنند.

به گزارش وبسایت ورج که به اخبار حوزه فناوری می‌پردازد، ماجرای آشوب اینفلوئنسرها در نیویورک از آنجا آغاز شد که کای سنات و چهره سرشناس دیگر اپلیکیشن توییچ به نام فانوم، از هوادارانشان دعوت کردند برای تماشای بازی زنده آنها دور هم جمع شوند و هدایایی مانند پلی‌استیشن ۵ دریافت کنند.

پس از این دعوت اینترنتی، جمع عظیمی از مشتاقان بازی‌های رایانه‌ای، بعدازظهر روز جمعه عازم میدان یونیون شدند. در حالی که این برنامه قرار بود در ساعت چهار بعدازظهر برگزار شود، تا ساعت سه بعدازظهر پارک مملو از جمعیت شده بود که در نهایت به آشوب و درگیری هواداران با یکدیگر و پلیس کشیده شد.

ویدئوهای منتشرشده در زمان پیش از بروز هرج و مرج، کای سنات را داخل یک ماشین نشان می‌داد که چندین پلی‌استیشن و تعداد زیادی کارت‌های هدیه ۱۰۰ دلاری در دست داشت تا آنها را به طرفدارانش بدهد.

بلافاصله پس از انتشار این ویدئو و خروج کای سنات از خودرو، جمعیت بلافاصله به سمت او هجوم برد و تلاش برای دریافت هدایا به درگیری و خشونت کشیده شد. درنهایت، پلیس وارد ماجرا شد و تلاش کرد که به این قائله خاتمه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ای‌بی‌سی‌نیوز روز شنبه گزارش داد که پس از بازداشت کای سنات، او با اتهاماتی از جمله تحریک برای شورش و ایجاد تجمع غیرقانونی مواجه شد. او پس از تفهیم اتهام در دادگاه، به طور موقت از بازداشت آزاد شد. به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی پلیس اعلام کرد که سنات قرار است روز هجدهم آگوست در دادگاه حاضر شود.

پلیس نیویورک با برگزاری یک نشست خبری درباره این حادثه اعلام کرد که بیش از هزار مامور برای پایان دادن به آشوب ناشی از ازدحام جمعیت در این مراسم فراخوانده شدند. به گفته پلیس، ۶۵ نفر از جمله ۳۰ نوجوان دستگیر شده‌اند و همچنین بر اثر درگیری‌های ایجاد شده، چندین شهروند و مامور پلیس آسیب دیده و به بیمارستان اعزام شدند.

سنات و فانوم روز جمعه پس از این اتفاق و تا پیش از این که فعالیت حساب‌های کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی به تعلیق دربیاید، همچنان به انتشار مطالب ادامه می‌دادند و در اینستاگرام نیز از هوادارانشان به دلیل ابراز عشق و علاقه تشکر کردند. با این حال دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی این رویداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «از همه کسانی که به دلیل این تجمع تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند عذرخواهی می‌کنیم و با مقامات محلی همکاری کامل را انجام خواهیم داد.»

کای سنات، جوان ۲۱ ساله‌ای است که ۵.۵ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و با ایجاد محتوای کمدی در یوتیوب و توییچ به شهرت رسید.

او در ماه فوریه به عنوان پرمخاطب‌ترین چهره فعال توییچ در تمام دوران‌ها شناخته شد. سنات در جوایز استریمر سال ۲۰۲۳ نیز به عنوان «استریمر سال» انتخاب شد. این سازنده محتوا که به خاطر ویدیوهای طنزآمیز و آمیخته با شوخی خود معروف است، در سال ۲۰۱۹ در دانشگاه ایالتی نیویورک در موریسویل شروع به تحصیل کرد اما یک سال بعد از درس خواندن انصراف داد تا بر تولید محتوا تمرکز کند.

کای سنات بیش از همه در توییچ طرفدار دارد. اپلیکشین توییچ تا سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۰۰ میلیون بیننده در ماه داشت. این برنامه در سال ۲۰۱۷ به عنوان پیشروترین سرویس پخش زنده ویدئویی در ایالات متحده باقی ماند و باعث شد یوتیوب گیمینگ در سال ۲۰۱۹ بسته شود. بر اساس گزارش‌ها تا فوریه ۲۰۲۰ توییچ ماهانه سه میلیون پخش‌کننده و ۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه داشته است.

بیشتر از جهان