طراحان مد بریتانیایی محبوب کیت میدلتون

دامنه تاثیر کیت میدلتون بر مد به قدری زیاد است که برخی آن را بار روانی اضافه‌ای بر دوش شاهدخت ولز می‌دانند

کیت میدلتون گاهی اوقات به خاطر کمک به کاهش تقاضا، برخی تکه‌هایی را که دیگر تولید نمی‌شوند، برای خود انتخاب می‌کند-AFP

افراد کمی از تاثیرگذران مد به‌اندازه کیت میدلتون در لباس پوشیدن و نحوه نمایش خود در انظار عمومی قدرت دارند. انتخاب‌های او تاثیر زیادی بر روند مد دارد و اغلب اوقات، موجودیِ اغلب تکه‌هایی که می‌پوشد - پیراهن، کفش یا دامن، فرقی نمی‌کند - چند ساعت پس از نمایش عکس‌هایش در رسانه‌های اجتماعی، به‌‌سرعت به فروش می‌رسند و تمام می‌شوند.

حتی گاهی اوقات او به‌دلیل کمک به کاهش تقاضا، برخی تکه‌هایی را که دیگر تولید نمی‌شوند انتخاب می‌کند.

دامنه تاثیر او فراتر از خودش است، زیرا حتی لباس‌های دخترش شارلوت نیز مورد توجه و تقلید افراد قرار می‌گیرند. درحالی‌که برخی این موضوع را بار روانی اضافه‌ای بر دوش کیت می‌دانند، برخی دیگر از تاثیری که او بر روند مد می‌گذارد بسیار خوشحال‌اند. طراحان مد بریتانیایی که شاهزاده خانم ولز از اولین روزهای حضور در مجامع عمومی از آن‌ها حمایت کرده است و تولیدکنندگان و خرده‌فروشانی که به موفقیت آن‌ها وابسته‌اند، در دسته دوم قرار می‌گیرند.

نشریه «دیلی میل» در مقاله مفصلی طراحان بریتانیایی مورد علاقه شاهزاده خانم ولز را بررسی کرده است، که در اینجا برگزیده‌ای از آن‌ها  را می‌خوانید.

وقتی شاهزاده خانم ولز، سارا برتون از الکساندر مک‌کویین را برای طراحی لباس عروس زیبای خود انتخاب کرد، طبیعی است که این خانه مد یکی از محبوب‌ترین‌ها برای او باشد.

او برای مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز سوم که در ماه مه امسال برگزار شد، یک لباس ابریشمی سفید زیبا از مک‌کویین به تن کرد. هرچند که یک شنل رسمی در تمام مدت روی پیراهن کیت را پوشانده بود، اما گلدوزی‌های نقره‌ای نماد چهار کشور اصلی کشورهای مشترک‌المنافع -گل رز انگلیسی، گل خاردار اسکاتلندی، نرگس ولزی و شبدر ایرلندی- روی لباس او به چشم می‌خورد.

او اخیرا در روز ماقبل آخر مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۳، نیز پیراهن قرمزرنگی از الکساندر مک‌کویین به تن کرد.

کیت پیراهن یقه‌هفت خود را با کلاه همسانی از فیلیپ تریسی هماهنگ کرده بود.

او در مناسبت دیگری برای بازدید از موزه فاندلینگ در ۲۵ می، کت بلیزر صورتی الکساندر مک‌کویین خود را که پیش‌تر در ژوئن ۲۰۲۲ پوشیده بود، با شلواری همسان دوباره پوشید.

الکساندر مک‌کویین در بزرگ‌ترین لحظات زندگی سلطنتی کیت، از عروسی تا جشن تعمید فرزندانش، در کنار شاهزاده خانم ولز بوده است و حتما تا سال‌ها لباس‌های او را بر تن میدلتون خواهیم دید.

هیچ‌کدام از سفرهای سلطنتی کیت بدون کت کاترین واکر نخواهد بود.

یکی از کت‌هایی که در موقعیت‌های متعددی بر تن میدلتون دیده شده است، یک پالتوی آلبالویی هشت دکمه با یقه و سرآستین‌های مخمل است.

او این کت را اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای مراسم کریسمس در کلیسای ساندرینگهام پوشید، و بار دیگر در مارس ۲۰۲۰ برای مراسم روز کشورهای مشترک‌المنافع در کلیسای وست مینستر آن را به تن کرد. کیت دو سال بعد در همین مراسم با پالتوی آبی کبالتی از کاترین واکر حضور یافت.

میدلتون در بازدید از موزه فاندلینگ لندن در سال ۲۰۱۹، و رژه سالانه سنت پاتریک هنگ ایرلندی در سال ۲۰۱۷، نیز پالتوهایی از این نشان تجاری به تن کرد.

کاترین واکر طراح موردعلاقه مادر شوهر کیت، شاهدخت دایانای فقید، نیز بود.

امیلیا ویکستد که به روایت کلاسیک و زنانه‌ای از مد روز شناخته می‌شود، یکی دیگر از طراحان موردعلاقه کیت میدلتون است.

شاهزاده خانم ولز برای یک مهمانی در باغ باکینگهام در ماه می ۲۰۲۲، یک کت مرجانی از این خانه مد را انتخاب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت به‌خاطر ویژگی‌های طرح‌های ویکستد که به دوخت دقیق، برش‌های جذاب و پارچه‌های با کیفیتی که به‌ندرت چروک می‌شوند، مشهور است، از طرفداران قدیمی این خانه مد محسوب می‌شود و در طول سال‌ها آن‌ها را در رنگ‌های آبی، سبز و زرد به تن کرده است.

کاترین در مراسم شکرگزاری در کلیسای جامع سنت پل در ژوئن ۲۰۲۲، با لباس زرد سفارشی دیگری از امیلیا ویکستد به بقیه اعضای خانواده سلطنتی ملحق شد.

در اواخر همان سال، او برای تشویق شاهزاده ویلیام در بازی چوگان خیریه در ویندزور، با یک پیراهن میدی سفید زیبا با جزئیات مغزی مشکی از طراح موردعلاقه‌اش ظاهر شد.

این طراح مستقر در شرق لندن واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است، زیرا مردم به‌خاطر انتخاب رنگ‌های مطمئن و رویکرد بی‌باکانه‌اش در الگوی کارها، یا او را دوست دارند، یا از او متنفرند.

کیت در طول سال‌ها در مراسم سلطنتی متعددی آثار اردم را به تصویر کشیده است. او برای شرکت در افتتاحیه مرکز عکاسی وی‌اند‌ای (V&A) در موزه ویکتوریا و آلبرت در سال ۲۰۱۸، یک پیراهن میدی از این نشان بریتانیایی به تن داشت.

او در مراسم روز کشورهای مشترک‌المنافع در لندن در اوایل سال جاری، با کت‌و‌دامن سرمه‌ای سه هزار و ۸۰۰ دلاری اردم توجه مردم را به خود جلب کرد.

کت سرمه‌ای طرح‌دار او در دو طرف پیلی‌های بزرگی داشت که به‌علاوه دوخت دور کمر، جلوه کرست به آن می‌داد. کلاه سرمه‌ای ‌شان بارت، کیف کلاچ امی لندن و کفش‌های پاشنه‌دار جیانویتو روسی، سبک او را تکمیل می‌کرد.

کیت میدلتون برای مناسبت‌ غیررسمی‌تری چون مسابقه قایق‌های بادبانی (SailGP) در اوت ۲۰۲۲ در پلیموث، به سراغ سبک‌ ملوانی رفت.

او یک ژاکت کشمیر طرح ملوانی از اردم را با شلوار خط اتودار هالند کوپر ترکیب کرد.

در موارد دیگر، او در شامی که سفیر بریتانیا در استکهلم در سال ۲۰۱۸ برگزار کرده بود، یک لباس مجلسی با طرح گل‌های خردل از این نشان تجاری به تن کرد.

همچنین در نمایشگاه گل چلسی در سال ۲۰۱۹، او لباس ابریشمی گل‌داری شبیه به این طرح را از اردم انتخاب کرده بود.

لباس‌های براق و درخشان جنی پکهام برخی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین سبک‌های ظاهری کیت را به وجود آوردند.

شاهزاده خانم ولز اغلب برای رویدادهای رسمی مانند فرش قرمز‌ اهدای جوایز و جشن‌ها به سراغ این طراح می‌رود.

او در اولین نمایش فیلم «زمانی برای مردن نیست» (No Time to Die) در سال ۲۰۲۱، با پیراهن پولکی طلایی بلند از این خانه مد، که روی شانه‌هایش یک شنل از همان پارچه و تزئینات دوخته شده بود، حاضر شد.

او این لباس مجلسی سفارشی را که حدود ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد، با گوشواره‌های سفارشی ۳۵۰ دلاری «اونیتا» هماهنگ کرد.

کیت یک پیراهن پولکی دیگر به رنگ سبز تیره از جنی پکهام را در مراسم «رویال ورایتی پرفورمنس» (Royal Variety Performance) در سال ۲۰۲۱ پوشید. در واقع کیت این پیراهن را اولین بار در جریان سفر رسمی به پاکستان در سال ۲۰۱۹ به تن کرده بود.

جنی پکهام نیز ازجمله طراحانی است که سال‌ها در کمد لباس کیت میدلتون جا دارد. او در سال ۲۰۱۱ در شب‌نشینی «ابسولوت ریترن فور کیدز» (Absolute Return for Kids)، پیراهن صورتی کمرنگ و درخشانی از جنی پکهام پوشیده بود که مثل همیشه او را جذاب نشان می‌داد.

این پیراهن بلند تا روی زمین که آستین‌های کوتاه ابریشمی داشت، با نگین‌های صورتی مرواریدی رنگ سواروفسکی حدود چهار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت داشت.

در ضیافت دولتی مجللی که نوامبر گذشته به افتخار رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در کاخ باکینگهام برگزار شد، کیت یکی دیگر از لباس‌های طراح موردعلاقه‌اش را پوشید.

این پیراهن کیت یک نسخه سفارشی از سبک «السپت» (Elspeth) این برند است، که سبک فاخر و پیچیده یک ملکه آینده را به تصویر می‌کشید. این پیراهن سرشانه‌های تزئین‌شده‌ای از کریستال دارد که آستین‌های زیبای شنل‌مانندش تا روی زمین ادامه داشت.

هرچند جنی پکهام بیشتر به طرح‌های لباس رسمی معروف است، اما او برای مناسبت‌های مهم روزانه نیز لباس طراحی می‌کند، مانند لباس قرمزی که کیت هنگام خروج از بیمارستان بعد از تولد شاهزاده لوئیس در آوریل ۲۰۱۸ پوشید.

کیت بارها از این برند استفاده کرده است و می‌توانیم ببینیم چرا این‌قدر آن را دوست دارد.

بئولا برای شاهزاده خانم لباس‌هایی با دوخت دقیق طراحی می‌کند که پیچیدگی‌های زیادی دارند. علاوه بر این، آن‌ها بخشی از سود فروش خود را به قربانیان تجارت قاچاق جنسی در هند اختصاص می‌دهند.

ناتاشا روفوس آیزاکس، یکی از بنیانگذاران بئولا‌، در گفت‌وگو با مجله «ماری کلر» گفته بود که کیت یک سفیر فوق‌العاده برای مد بریتانیا است و حمایت او قطعا آگاهی و شناخت این نشان تجاری را افزایش می‌دهد.

کیت ماه گذشته در افتتاحیه رویداد «وی‌اند‌ای جوانان» (Young V&A)، یک لباس میدی کرپ صورتی مایل به قرمز ۸۵۰ دلاری از این طراح لندنی پوشید.

شاهزاده خانم ولز اولین بار این لباس را در فینال ویمبلدون در سال ۲۰۲۱ پوشیده بود و در آن زمان، آن را با کفش‌های ۴۰ دلاری آلدو هماهنگ کرده بود.

«آهانا»، یک پیراهن میدی صورتی زیبا از این برند است که با یک بالاتنه دکمه‌دار آستین کوتاه و دامن چین‌دار طراحی شده است، و یک کمربند پهن روی کمرش باعث می‌شود صاف و مرتب بایستد.

سایر اعضای خانواده سلطنتی ازجمله شاهدخت بئاتریس، سوفی کنتس ادینبرو و شاهدخت مری از دانمارک نیز با همین لباس دیده شده‌اند.

بودن نیز در کمد لباس‌های کیت زیاد تکرار شده است. از لباس‌های تابستانی تا ژاکت‌های کش‌باف پشمی، بودن ترکیبی از سبک‌های رسمی و غیررسمی را ارائه می‌کند.

کیت میدلتون برای بازدید از بیمارستان «گریت اورموند استریت» لندن، در ژانویه ۲۰۱۸، به رنگ‌آمیزی این برند اعتماد کرد. او کت قرمز رنگی از این برند را با جزئیات برجسته‌ روی یقه و جیب‌ها به قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار پوشید.

او در چند جلسه مجازی در طول همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۰ نیز پیراهن‌هایی از بودن به تن کرد، و بعد از پایان دوران قرنطینه، در اولین حضور عمومی‌اش در سال ۲۰۲۱، یک بالاتنه صورتی‌رنگ ۸۰ دلاری از این نشان تجاری به تن کرد که در یقه و سرآستین جزئیات ظریف گوش‌ماهی داشت.

شاهدخت شارلوت، دختر او، نیز اغلب در لباس‌های بودن دیده می‌شود.

تعداد کمی از نشان‌های تجاری به اندازه هابز به‌طور کلاسیک بریتانیایی‌اند.

شاهزاده خانم ولز برای بازدید از بانک مواد غذایی در ویندزور در ژانویه، با کت صورتی هابز در حالی ظاهر شد که یک بالاتنه و شلوار مشکی از همین نشان تجاری را به تن داشت.

او در نوامبر ۲۰۲۲ در بازدید از مرکز کودکان «کل‌هام مانور» (Colham Manor)، به سراغ کت متفاوتی از هابز رفت.

کیت در این بازدید یک کت زیتونی تیره ۴۶۰ دلاری از هابز را با یک بلوز خاکی ۴۵ دلاری از مانگو، یک کیف جیمی چون ۸۰۰ دلاری و گوشواره‌های مروارید ۷۰۰ دلاری موردعلاقه‌اش از «کیکی مک دونا» هماهنگ کرده بود.

در سال ۲۰۱۶، کیت یک کت پشمی از هابز را که با کمربند باریکی در قسمت کمر تکمیل می‌شد، برای مراسم کریسمس در کلیسای سنت مارک در انگلفیلد، برکشایر انتخاب کرد و به لطف «اثر کیت»، -‌زیرا هر تکه‌ای که می‌پوشد در فروشگاه‌ها غیب می‌شود- هابز در هفته‌های پس از آن شاهد افزایش فروش ۱۴.۳ درصدی بود.

آنچه خواندید تنها بخشی از نشان‌های تجاری مورد‌علاقه شاهزاده خانم ولز بودند. طراحان بریتانیایی مشهور دیگری مانند جیگسا، مارک‌اند اسپنسر، می‌ اندام، پرین و بسیاری دیگر وجود دارند که کیت به سراغشان می‌رود. در مطالب بعدی به این طراحان بیشتر خواهیم پرداخت.

بیشتر از مُد و زیبایی