امباپه پیشنهاد سخاوتمندانه الهلال را می‌پذیرد؟

الهلال آماده است با هزینه‌ای که می‌تواند به یک میلیارد دلار برسد، امباپه را به عربستان سعودی بیاورد

در ماه مه، پس از این‌که پاری سن‌ژرمن لیونل مسی را به‌دلیل سفر به عربستان سعودی و غیبت از تمرین باشگاه به‌مدت دو هفته تعلیق کرد، عکسی از او در رستورانی لوکس در ریاض منتشر شد.

در آن زمان، لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی امیدوار بود با مسی قرارداد ببندد و سفر مسی به عربستان سعودی خشم پاری سن‌ژرمن را برانگیخت.

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا یک بازیکن دیگر پاری سن‌ژرمن راهی عربستان سعودی می‌شود و باشگاه الهلال عربستان سعودی مایل است با کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن‌ژرمن و قهرمان لو شامپیونه، قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری ببندد و سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به به او بپردازد. با اضافه شدن قراردادهای تجاری، احتمال دارد این رقم به ۷۰۰ میلیون دلار برسد و کل قرارداد یک میلیارد دلار برای باشگاه الهلال هزینه داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فوربز، به نظر می‌رسد قرارداد امباپه کوتاه‌مدت باشد و احتمالا یک سال بیشتر در خاورمیانه نمی‌ماند و بعد راهی اسپانیا می‌شود تا به رئال مادرید بپیوندد.

این مهاجم فرانسوی هنوز به‌صورت رسمی اعلام نکرده است به باشگاه الهلال می‌رود اما روزنامه ورزشی «اکیپ» فرانسه روز دوشنبه ۲۴ ژوییه با تایید این خبر، به نقل از منابع آگاه در پاری سن‌ژرمن، نوشت امباپه آماده است تا این «پیشنهاد سخاوتمندانه» را بپذیرد.

این رقم هنگفت بر مبنای این منطق ساده است که اکنون بیشتر طرفداران فوتبال در سراسر جهان بازیکنان را دنبال می‌کنند، نه تیم‌ها را.

شاهد این مدعا را در اینستاگرام می‌توان دید، که تعداد دنبا‌ل‌کنندگان کیلیان امباپه به‌تنهایی به اندازه مجموع دنبال‌کنندگان دو باشگاه منچستر یونایتد و منچستر سیتی است. پاری سن‌ژرمن ۶۷ میلیون دنبال‌کننده دارد، اما مسی ۴۸۰ میلیون، نیمار ۲۱۰ میلیون، و امباپه ۱۰۶ میلیون دنبال‌کننده دارند.

پاری سن‌ژرمن به‌رغم ناکامی‌‌اش در فتح لیگ قهرمانان اروپا، به لطف نام‌های بزرگی که در این باشگاه توپ می‌زنند همچنان هفتمین باشگاه ارزشمند جهان است.

کریستیانو رونالدو حدود ۶۰۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، چهار برابر دنبال‌کنندگان تیم رئال مادرید، و محبوبیت جهانی او سبب شده است که تیم فعلی‌اش، النصر عربستان سعودی، بیشتر از تاتنهام هاتسپر دنبال‌کننده داشته باشد.

بنابراین، امضای قرارداد با بازیکنان مطرح به‌منزله راهی میانبر برای جذب هواداران فوتبال است. نتایج نظرسنجی ۲۰۲۰ اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اروپا از ۱۴ هزار هوادار فوتبال از هفت کشور جهان نشان می‌دهد که ۱۳ درصد آن‌ها به‌خاطر بازیکنان محبوبشان طرفدار باشگاه‌ها می‌شوند.

اگر امباپه به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی بپیوندد، همراه کریستیانو رونالدو و کریم بنزما شمار هواداران این لیگ را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهند داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰، مبلغ  ۱۷ میلیارد دلار بودجه برای جذب بازیکنان مطرح جهان در نظر گرفته است.

بیشتر از فوتبال