جبهه مقاومت ملی از آزادی چهار اسیر طالبان خبر داد

این اسیران با میانجی‌گری بزرگان قومی آزاد شدند

جبهه مقاومت ملی در نزدیک به دوسال فعالیتش بارها از رهایی اسیران طالبان خبر داده است - AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرده است که نیروهای این جبهه چهار اسیر طالبان را در استان بدخشان آزاد کرده‌اند. 

این جبهه روز جمعه ۳۰ تیر (۲۱ ژوییه) در بیانیه‌ای گفته است که نیروهای جبهه مقاومت ملی سحرگاه روز جمعه در کمینی در محله «فرغامنج»، از توابع شهرستان جرم در استان بدخشان، توانستند یک گروه چهار نفری نیروهای طالبان را اسیر بگیرند. 

در بیانیه این جبهه آمده است که نیروهای جبهه مقاومت ملی پس از ضبط سلاح و مهمات این اعضای طالبان، آن‌ها را با پادرمیانی بزرگان قوم با رفتاری خوب رها کرده‌اند. جبهه مقاومت ملی تصریح کرده است: «نیروهای جبهه مقاومت ملی با رعایت قوانین جنگی، آموزه‌های دین مقدس اسلام، و پیروی از رفتار قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود، با اسیران رفتار خوبی کردند و به احترام موی‌ سفیدشان آنان را رها کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی افغانستان، که پس از سقوط نظام جمهوری افغانستان به دست طالبان در استان پنجشیر به رهبری احمد مسعود ایجاد شد، طی دو سال فعالیت مسلحانه‌اش بارها از آزاد کردن اسیران طالبان خبر داده است. 

سال گذشته، این جبهه بیشتر از چهل اسیر طالبان را که در استان پنجشیر اسیر گرفته بود رها کرد. این جبهه با انتشار تصاویری از این چهل اسیر اعلام کرد که نیروهایش با حمله به پاسگاه‌های طالبان در شهرستان دره و دره آروز موفق شدند این دره‌ها را پس بگیرند و بیشتر از چهل تن از نیروهای طالبان را اسیر کردند.

اکنون، با گذشت نزدیک به دو سال از فعالیت جبهه مقاومت ملی، احمد مسعود رهبر این جبهه می‌گوید که نیروهای جبهه مقاومت ملی هرچند امکانات نظامی کمی در اختیار دارند، همچنان در برابر طالبان می‌جنگند. 

مسعود روز پنجشنبه ۲۹ تیر (۲۰ ژوییه) در گفت‌وگویی با فرید زکریا، مجری ارشد سی‌ان‌ان، در مجمع امنیتی اسپین گفت با وجود اینکه جهان در مقابله با تروریسم و سلطه خشونت‌بار طالبان مردم افغانستان را تنها گذاشته است، نیروهای جبهه مقاومت ملی در هندوکش و دیگر نواحی افغانستان همچنان علیه طالبان می‌جنگند.

احمد مسعود گفت: «شجاعت و ایستادگی مردم ما در برابر تروریسم روشن و واضح است. مردم ما با دست‌های خالی در هندوکش و دیگر نواحی افغانستان برای وطن و آینده و سرزمین خود می‌جنگند.»

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان افزود که آمریکا و دیگر دولت‌های جهان رویکردشان در افغانستان را همواره بر اساس منافع خودشان تعیین کرده‌اند و در این میان، توجهی به منافع مردم افغانستان نشده است. مسعود مقابله با طالبان را نبرد علیه تروریسم توصیف کرد و گفت آن‌هایی که با طالبان می‌جنگند این مبارزه را بر اساس تعهد اخلاقی و انسانی به پیش می‌برند.

در همین حال، رهبر جبهه مقاومت ملی به تلاش‌هایش برای حل کردن بحران افغانستان از طریق مذاکره و گفت‌وگو با طالبان اشاره کرد و افزود که طالبان هرگونه مذاکره و گفت‌وگو را رد کرده‌اند.