تیلور سوییفت اقتصاد آمریکا را تکان داد

تور کنسرت‌های تیلور پنج میلیارد دلار آورده برای اقتصاد جهانی داشته است

هریک از مخاطبان کنسرت او برای حضور در هر برنامه به طور میانگین هزار و ۳۰۰ دلار خرج می‌کنند-REUTERS/Mario Anzuoni/File Photo

بنابر اعلام بانک مرکزی ایالت فیلادلفیا، تور کنسرت‌های تیلور سوییفت به افزایش سفر و گردشگری در منطقه کمک کرده است. بنابر تخمین موسسه تحقیقات بازار QuestionPro، تور کنسرت‌های او پنج میلیارد دلار آورده برای اقتصاد جهانی داشته است.

دیگر شهرهای ایالات متحده نیز از تاثیر تور کنسرت‌های این ستاره محبوب موسیقی پاپ گزارش‌های مشابهی داده‌اند. در گزارش بانک مرکزی فیلادلفیا آمده است: «علی‌رغم رشد کند گردشگری در این منطقه، در ماه مه شاهد بیشتر درآمد هتل‌ها در این ایالت از آغاز همه‌گیری کرونا بودیم. این موضوع تا حدی به کنسرت تیلور سوییفت و انبوه مخاطبانش باز می‌گردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره گردشگری و همایش‌های شیکاگو ماه گذشته اعلام کرد که رکورد تازه‌ای در تعداد اتاق‌های رزرو شده هتل در این شهر به ثبت رسیده است که بخشی از آن به لطف سه شب مخاطبان کنسرت تیلور سوئیفت در استادیوم Soldier Field بوده است.ا لبته رویدادهای دیگری نیز همچون نشست سالیانه انجمن سرطان‌شناسی بالینی و همچنین جایزه جیمز برد در این شهر برگزار شده‌اند. با پایان همه‌گیری کرونا به نظر می‌رسد رویداد‌های فرهنگی و هنری مخاطبان بیشتری را نسبت به پیش از این همه‌گیری به خود جذب می‌کنند.

جی‌بی‌ پریتزکر، فرماندار ایلینویز می‌گوید درآمد هتل‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۳۰۸ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری رقمی بالاتر است.کنسرت تیلور سوییفت در سینسیناتی نیز منجر به افزایش حضور گردشگران در این شهر شده است. به گزارش سی‌بی‌اس، کنسرت آخر هفته تیلور سوئیفت در سینسیناتی ۲.۶ میلیون دلار درآمد تنها برای هتل‌های مرکز این شهر به ارمغان آورده است.

جولی کالورت، مدیرعامل موسسه ویزیت سینسی می‌گوید: «باید روی تیلور سوئیفت حساب کرد. تاثیر اقتصادی سوئیفت خیره‌کننده است، زیرا هواداران او از راه دور برای شرکت در کنسرت‌هایش سفر می‌کنند و هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های محلی مملو از حضور آن‌ها می‌شود. تاثیر سوییفت بر گردشگری گواهی بر توانایی او در جذب مخاطبان و رشد اقتصادی است.» بنابر گزارش نشریه موسیقی پول‌استار، درآمد تور «اراس» تیلور سوییفت تا به حال با فروش بیش از ۱.۱ میلیون بلیت به ارزش میانگین ۲۵۳ دلار درآمدی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار داشته است.

موسسه QuestionPro  در تحقیقی با جامعه آماری ۵۹۶ نفر از هواداران تیلور سوییفت به این نتیجه رسید که هریک از مخاطبان کنسرت او برای حضور در هر برنامه به طور میانگین هزار و ۳۰۰ دلار خرج می‌کنند. این هزینه شامل بلیت کنسرت، لباس، سفر و غذا می‌شود. همچنین ۷۱ درصد هواداران تیلور سوئیفت در این کنسرت‌ها معتقدند که شرکت در آن‌ ارزش این هزینه را داشته است و ۹۱ درصد هم گفته‌اند که دوباره در آن شرکت خواهند کرد.

در مورد مشابه دیگر، بنابر اظهارات مایکل گران، اقتصاد دان و رئیس بانک Danske، دو کنسرت بیانسه، خواننده آر‌اند‌بی آمریکایی در ماه مه در استکهلم سوئد نیز بر اقتصاد این شهر تاثیر گذاشته است. قیمت هتل‌ها سر به فلک کشید و تورم ۰.۲ درصد بالا رفت.

بنابر پیش‌بینی فوربس، تور «رونسانس» بیانسه می‌تواند تا دو میلیارد دلار درآمد داشته باشد. همچینین درآمد پیش‌بینی شده برای تور «اراس» تیلور سوئیفت ۱.۶ میلیارد دلار است.

بیشتر از اقتصاد