شهردار و شش عضو طالبان در برکه به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شدند

دادگاه طالبان تاکنون هیچ یک از اعضای این گروه را که به تجاوز جنسی، آدم‌ربایی و سرقت متهم شده‌اند، در ملاعام شلاق نزده است

ملا نعمت‌الله فاتح، شهردار طالبان در برکه، استان بغلان‌ــ‌ ایندیپندنت فارسی

ملا نعمت‌الله فاتح، شهردار طالبان در شهرستان برکه استان بغلان، حوالی ساعت ۳ بامداد یکشنبه، ۲۵ تیر، در حال تجاوز به یک کارمند زن درمانگاه روستای تنگی‌ مرچ این شهرستان بازداشت شد.

یک منبع در برکه به ایندیپندنت فارسی گفت که شهردار طالبان شب‌هنگام با اسلحه وارد خانه این کارمند درمانگاه شد و نیروهای اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان «حین تجاوز جنسی» او را بازداشت کردند. این منبع اضافه کرد علاوه بر ملا نعمت‌الله فاتح، زنی که به او تجاوز شده بود، نیز بازداشت شده است.

به گفته منابع در برکه، شش تن از اعضای طالبان که همگی افسران فرماندهی پلیس این گروه در برکه‌اند، هم هفته گذشته به اتهام تجاوز گروهی به یک زن بازداشت شدند. این افراد متهم‌اند یک زن متاهل را مکررا و با تهدید وادار کرده‌اند با این افراد رابطه جنسی برقرار کنند.

یک منبع محلی گفت که این افراد پس از آن لو رفتند که موبایل یکی از آن‌ها در محل تجاوز جا ماند و شوهر زنی که به او تجاوز شده بود، به فرماندار طالبان در برکه شکایت کرد. پس از بررسی‌ این گوشی، مشخص شد که متجاوزان اعضای طالبان‌ و از افسران فرماندهی پلیس این گروه‌اند.

زنی که به او تجاوز شده، اعتراف کرده است که دست‌کم ۲۰ عضو طالبان از طریق موبایل به گوشی او پیام‌هایی فرستاده و از او تقاضای سکس کرده‌اند و پس از آنکه او پاسخ رد به آن‌ها داده، این شش تن با تهدید وارد خانه او شده و به او تجاوز کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع در برکه می‌گوید که موارد تجاوز جنسی و ازدواج اجباری اعضای طالبان در این شهرستان زیاد است، اما همه آن‌ها علنی و عمومی نمی‌شود.

در نزدیک به دو سال سلطه طالبان بر افغانستان، رسوایی‌های جنسی فرماندهان و اعضای این گروه بارها رسانه‌ای شده است. سعید خوستی، سخنگوی پیشین وزارت داخله (کشور) طالبان، اوت ۲۰۲۲ متهم شد که پس از تجاوز به الهه دلاورزی، دانشجوی پزشکی دانشگاه کابل، او را به ازدواج اجباری با خود وادار کرده است. عبدالله‌ گل حقانی، برادر عالم‌گل حقانی، رئیس پیشین اداره پاسپورت طالبان، هم در یک محفل خوشگذرانی بازداشت شد. در ویدیوهای این مهمانی چند زن جوان در اتاق حضور دارند و می‌رقصند.

دادگاه‌ طالبان در یک سال گذشته بیشتر افراد متجاوز را در ملاعام مجازات کرده، اما تاکنون هیچ یک از اعضای طالبان که به اتهام تجاوز جنسی، آدم‌ربایی و سرقت بازداشت شده‌اند، در ملاعام مجازات نشده‌اند.