اوکراین و روسیه یکدیگر را به گلوله‌باران غیرنظامیان در زاپوریژیا متهم کردند

در ادامه ضدحمله کی‌یف، مسکو از انهدام هفت پهپاد و دو شهپاد اوکراین در اطراف سواستوپل خبر داد

سربازان اوکراینی در جبهه جنوب باخموت‌ــ AFP

ضدحمله اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که روسیه به اشغال خود درآورده است، ادامه دارد. نبرد میان نظامیان دو طرف هم در چند جبهه در جریان است و ارتش اوکراین در جبهه زاپوریژیا پیشروی‌هایی داشته است.

آسوشیتدپرس به نقل از هانا مالیار، وزیر دفاع اوکراین، نوشت که کی‌یف تنها در ۲۴ ساعت، شش انبار مهمات روسیه را در این منطقه منهدم کرده است.

این نوع تحرکات ارتش اوکراین از تاکتیک کی‌یف در عقب راندن نیروهای روسی حکایت دارد. همان‌طور که وزیر دفاع اوکراین می‌گوید، کی‌یف با چنین ضرباتی به نظامیان روسیه آن‌ها را تضعیف می‌کند تا سر بزنگاه، ضربه کاری را وارد کند.

اوکراین که به‌تازگی به بمب‌های خوشه‌ای ایالات متحده دست یافته است، می‌تواند عرصه را برای نیروهای روسیه تنگ‌تر کند.

هم‌زمان با تبادل آتش میان طرفین در زاپوریژیا، کی‌یف و مسکو یکدیگر را به گلوله‌باران غیرنظامیان در این منطقه متهم کردند. رویترز به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، نوشت که در حمله هوایی نیروهای روسیه به روستایی در این منطقه، سه غیرنظامی جان باخته‌‌اند. به گفته مقام‌های اوکراین، روسیه در حمله به این شهر به دست‌کم ۱۶ ساختمان خسارت‌هایی وارد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، ولادیمیر روگوف، یک مقام روسی مستقر در بخشی از این شهر که در کنترل مسکو است، ادعا می‌کند نیروهای اوکراینی یک مدرسه را در روستایی واقع در منطقه درگیری گلوله‌باران کردند.

به گزارش رویترز، در آخرین تحولات مرتبط با ضدحمله اوکراین به نیروهای روسیه، مسکو از انهدام هفت پهپاد و دو شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) اوکراین در دریای سیاه خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه ۱۶ ژوییه (۲۵ تیر) در تلگرام نوشت که نیروهای این کشور حمله «تروریستی» اوکراین به بندر سواستوپل در دریای سیاه را دفع و پهپادها و شهپادهای کی‌یف را منهدم کردند. به گفته مسکو، در پی این حمله حمل‌ونقل دریایی به مدت چند ساعت متوقف شد.

کی‌یف هنوز درباره حمله به این شهر بندری که در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک روسیه شد، اظهارنظری نکرده است.

با اینکه اوکراین مسئولیت حملاتی را که داخل خاک روسیه انجام می‌شود، آشکارا به عهده نمی‌گیرد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه در هفته‌های اخیر بخشی از ضدحمله اوکراین است که از ماه‌ها پیش در تدارک آن بود.

بیشتر از جهان