فرمانده کل سپاه پاسداران معترضان را به جنگ تهدید کرد

حسین سلامی، ضمن تهدید شدید معترضان گفت سپاه پاسداران «نجات غریق» مخالفان حکومت است

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در ادامه سخنرانی‌های تهدیدآمیزش علیه ایرانیان معترض گفت: «طومار کسانی را که بخواهند کشور را ناامن کنند در‌هم می‌پیچیم.»

او با بیان اینکه سپاه پاسداران در یک جا حکم «نجات غریق» را دارد و در جای دیگر با «دشمنان» محاربه می‌کند، سیاست تهدید حکومت علیه مخالفان به‌ویژه جوانان و نوجوانان را ادامه داد و افزود: «با کسانی که با ما در جنگ‌اند می‌جنگیم، اما کسانی را که آلوده شده‌اند، نجات می‌دهیم.»

نهادهای زیرمجموعه رهبر جمهوری اسلامی از‌‌جمله سپاه پاسداران، طی سال‌های اخیر با صرف بودجه‌های کلان و برنامه‌هایی همچون تغییر در ساختار آموزشی مدارس و بسیج‌ دانش‌آموزی و دانشجویی، تلاش کرده‌اند نوجوانان و جوانان را هم‌سو با سیاست‌های حکومتی تربیت کنند، اما پس از خیزش سراسری ایرانیان که با کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی تهران آغاز شد، با این واقعیت روبرو شدند که نوجوانان و جوانان نه‌تنها با ایدئولوژی و سیاست‌های حکومت هم‌سو نیستند، بلکه در مقابل آن نیز قرار گرفته‌اند.

از مهرماه ۱۴۰۱ که خیزش سراسری آغاز شد تاکنون، علی خامنه‌ای و دیگر مقام‌های حکومتی به‌تناوب از برنامه‌ریزی‌های جدید برای جذب نوجوانان و جوانان سخن گفته‌اند و ادعا کرده‌اند که «دشمنان» در فضای مجازی برای آن‌ها دام پهن کرده‌اند.

مقام‌های حکومتی مدعی‌اند که قصد «نجات» نوجوانان را دارند. پیش‌تر یوسف نوری، وزیر سابق آموزش‌وپرورش، درباره دانش‌آموزان معترض بازداشتی گفته بود که آن‌ها به مراکز روان‌شناسی منتقل شده‌اند تا به «شخصیت ضداجتماعی» تبدیل نشوند. اینک نیز حسین سلامی مدعی شده است که سپاه پاسداران باید «به کسانی که سمت آتش می‌روند، کمک کند و آن‌ها را نجات دهد».

فرمانده سپاه پاسداران اندکی پس از آن‌که علی خامنه‌ای در دیدار با طلاب و مبلغان حکومتی از آن‌ها خواست با شناخت دقیق، نوجوانان و جوانان را هدف تبلیغات خود قرار دهند، چنین ادعایی را مطرح کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین سلامی که پیش‌تر نیز معترضان را به برخوردهای شدید تهدید کرده بود، ضمن تکرار این تهدیدها، استان خوزستان را نقطه عطف «سیاست‌های خصمانه دشمن» علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: «راهبرد تجزیه، تفرقه، استحاله، تحریم، سلطه و هر سیاست خصمانه‌ای که دشمنان برای کشورهای مختلف دارند، یک‌جا درباره ایران اجرا می‌کنند.»

او در ادامه افزود مرکز تحریم اقتصادی و تجزیه ایران در خوزستان است.

سلامی با طرح این ادعا که جنگ در خوزستان تمام نشده است، این استان را «سرزمین مقدس و خانه پاسداران» معرفی و اذعان کرد که شرایط جمهوری اسلامی امروز از هر زمان دیگر حساس‌تر است.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه از تقویت بیش‌ازپیش سپاه پاسداران در جمهوری اسلامی پرده برداشت و مدعی شد که این نیروی نظامی زیرمجموعه علی خامنه‌ای، «باید انقلابی و غیرانقلابی، مذهبی و غیرمذهبی را از توطئه‌های سنگین استکبار حفظ کند.»

او در ادامه نیز گفت:«باید جوان‌ها را از چنگال و جنگ فرهنگی دشمن نجات دهیم.»

تلاش مقام‌های حکومتی برای هم‌سو کردن نوجوان‌ها و جوان‌ها با سیاست‌های حکومتی، آشکار می‌کند که جمهوری اسلامی به‌شدت از این ناحیه احساس خطر کرده است و قصد دارد به روش‌های مختلف از‌جمله جذب و تهدید، مانع گستردگی اعتراض‌ها شود و پایه‌های حکومت را مستحکم کند.

گروه هکری قیام تا سرنگونی به‌تازگی نامه‌ای را از مکاتبه‌های مهم میان مقام‌های حکومتی افشا کرد که در آن فرمانده سپاه پاسداران به‌صراحت گفته است اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، «جوی مسموم» برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌اند. سلامی در این نامه خطاب به ابراهیم رئیسی، تاکید کرده بود که در گام اول باید «ورودی این جو مسموم» مسدود شود.