هویت مجری بی‌بی‌سی متهم به جرایم جنسی افشا شد

به ‌گفته همسر هیو ادواردز، او در سال‌های اخیر به‌علت افسردگی شدید تحت درمان بوده و در روزهای ‏گذشته نیز حالش بدتر شده است

هيو ادواردز، مجری شبکه بی‌بی‌سی در لندن،۲۴ ژوئیه ۲۰۱۹ _ ADRIAN DENNIS / AFP

نام و هویت مجری شبکه خبری بی‌بی‌سی که متهم به رسوایی جنسی شده است، هیو ادواردز است. ادواردز در پوشش خبری بسیاری از رخدادهای مهم جامعه بریتانیا با شبکه خبری بی‌بی‌سی همکاری داشته است.

خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه ۱۲ ژوییه (۲۱ تیر) در گزارشی در معرفی هیو ادواردز نوشت: «او مجری‌ای است که در سپتامبر گذشته خبر درگذشت ملکه الیزابت را اعلام کرد. ادواردز همچنین برخی از مهم‌ترین رخدادهای داخلی بریتانیا، مانند انتخابات و عروسی‌های سلطنتی و المپیک ۲۰۱۲ را پوشش خبری داده است.»

مدیران ارشد شبکه خبری بی‌بی‌سی در روزهای گذشته، پس از انتشار گزارشی در روزنامه سان، با بحران مواجه شدند.

روزنامه سان در گزارشی که در صفحه اول منتشر کرد نوشت که یکی از مجریان برجسته بی‌بی‌سی طی سه سال به فردی که در آن هنگام فقط ۱۷ سال داشته است ۳۵ هزار پوند پرداخت کرده است تا آن شخص تصویرهای جنسی در اختیار او قرار دهد.

پس از انتشار این گزارش، گمانه‌زنی‌های فراوانی در این مورد مطرح شد. در نهایت، همسر هیو ادواردز هویت این مجری ۶۱ ساله بی‌بی‌سی را افشا کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مدیران بی‌بی‌سی در حال حاضر او را تعلیق کرده‌اند.

به‌ گفته همسر این مجری تعلیق‌شده بی‌بی‌سی، هیو ادواردز دچار بیماری‌‌های روانی است و مدارک پزشکی‌اش نیز نشان می‌دهد او در سال‌‌های اخیر به‌علت افسردگی شدید تحت درمان بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از گزارش خود به‌نقل از ویکی فلیند، همسر ادواردز، نوشت: «حال روحی همسرش بعد از انتشار گزارش روزنامه سان بسیار بدتر شده است و او در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است.»

به‌ گفته فلیند، همسرش قصد دارد وقتی که حال روحی‌اش بهتر شد به اتهام‌ها و گزارش‌هایی که منتشر شده است پاسخ دهد.

روز سه‌شنبه، شبکه خبری بی‌بی‌سی تایید کرد یکی از مجری‌های آن شبکه از طریق یکی از اپلیکیشن‌های دوست‌یابی با فردی بیست و چند ساله تماس گرفته است، اما هرگز نتوانسته است او را ملاقات کند.

پلیس لندن روز چهارشنبه تاکید کرد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مجری بی‌بی‌سی با پرداخت پول به یک نوجوان مرتکب جرم شده است.

پس از انتشار گزارش روزنامه «سان»، برخی از کارکنان و مجریان بی‌بی‌سی به‌طور علنی اعلام کردند فردی که در مظان اتهام است آن‌ها نیستند.

بیشتر از جهان