«بی‌بی‌سی نیاز به جلب اعتماد عمومی دارد»

سخنگوی بی‌بی‌سی گفت که ما به‌زودی به انتقادات پاسخ خواهیم داد

در فضای مجازی بسیاری از بینندگان تلویزیونی معتقدند که بی‌بی‌سی فارسی در مصاحبه با هواداران حکومت ایران سؤالات سخت مطرح نمی‌کند - DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

در پی شکایت یک فعال برجسته حقوق بشر در بریتانیا که بخش فارسی بی‌بی‌سی را به همجنس‌گرا ستیزی متهم کرده است، بی‌بی‌سی اعلام کرد که در حال بررسی است.

پیتر تاچل گفت پس از اینکه بخش فارسی بی‌بی‌سی از زبان تحقیرآمیز برای توصیف جامعه همجنس‌گرایان استفاده کرد، با سرویس جهانی بی‌بی‌سی تماس گرفته است.

او گفت که مقاله موردنظر که اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده بود، ماه گذشته و پس از شکایت اصلاح شد. اما یک فیلم از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی همچنان وجود دارد که ظاهراً یک گردهمایی همجنس‌گرایان در لندن را که در سال ۲۰۱۹ برگزار شده را، مسخره می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی بی‌بی‌سی به خبرگزاری فرانسه گفت: «یک مقاله از سوی یک فرد مستقل در وب‌سایت ما منتشر شده است و ما به‌زودی به این موضوع پاسخ خواهیم داد.»

در همین رابطه گاردین نوشت برخی اقدامات بی‌بی‌سی طی سال‌های اخیر باعث رنجش گروهی از مخاطبان آن شده است. تلاش برای ایجاد تعادل در واگذاری تریبون منجر به این شده است که مقداری از زمان پخش رادیو و تلویزیون به منکران تغییرات آب‌وهوایی، سیاستمداران و صاحب‌نظران راست افراطی، افرادی که در مسیر پروپاگاندای دیکتاتورها عمل می‌کنند و اکنون افراد بدبین و توطئه گران ضد واکسیناسیون واگذار شود. همچنین، در اخبار منتشر شده در وبسایت نیز مخالفان همجنس‌گرایی، فرصت بروز نظرات خود را یافته‌اند.

به نظر برخی از ناظران تأثیرگذاری بی‌بی‌سی نسبت به گذشته و در زمانی که اخبارش به‌عنوان منبع اصلی خبر به شمار می‌رفت، کاهش‌یافته است. آنها می گویند  شاید تلاش برای بازسازی اعتماد عمومی، باید از مهم‌ترین اقدامات آتی این رسانه باشد.