جولیانی: من از «جورج سوروس» یهودی‌ترم

جولیانی، کارشناسانی که علیه او تحقیق می‌کنند را یک مشت ابله ضد ترامپ معرفی کرد  

جولیانی از کودکی کاتولیک بوده و در دوران جوانی هم در مدراس کاتولیک تحصیل کرده است - Saul MARTINEZ  / AFP

شهردار پیشین شهر نیویورک، رادولف جولیانی، با مطرح کردن این ادعا که او از بازمانده هولوکاست، جورج سوروس «یهودی‌تر» است، باعث خشم بسیاری از کاربران در فضای آنلاین شد.

جولیانی که این روزها خود را وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ معرفی می‌کند، در مصاحبه با «اولیویا نیوتزی» از «مجله نیویورک» ادعا کرد که سوروس افسران پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، را به استخدام خود درآورده است. سوروس سرمایه‌دار 89 ساله لهستانی-آمریکایی و یک شخصیت پیشتاز در امور خیریه و بشردوستانه است.

جولیانی همچنین مدعی شد که سوروس، کنترل «ماری یووانویچ» را در دست دارد. یوانوویچ دیپلمات آمریکایی شاغل در سفارت آمریکا در اوکراین بود. جولیانی و دو همکار وی که اکنون اتهاماتی متوجه آنهاست، کارزار دروغ‌ پراکنی را بر علیه این دیپلمات به راه انداختند تا ترامپ را قانع کنند که این زن با او مخالفت می‌ورزد و سرانجام نیز ترامپ به ماموریت وی در اوکراین پایان داده و او را به واشنگتن فراخواند.   

با این حال، مصاحبه جولیانی تحت تاثیر این بحث قرار گرفت که وی با متهم کردن سوروس به عنوان یک عروسک گردان در واقع از یک استعاره نخ نما شده یهودی ستیزانه استفاده ‌کرده است.  

وی در واکنش به این اتهام گفت: «به دلیل مخالفتم با او مرا یهودی ستیز نخوانید، سوروس چندان یهودی نیست. من از او یهودی‌تر هستم.» جولیانی از کودکی کاتولیک بوده و در دوران جوانی هم در مدراس کاتولیک تحصیل کرده است.  

وی ادامه داد: «من احتمالاً از او بیشتر درباره کنیسه می‌دانم. او به کلیسا و اماکن مذهبی نمی‌رود. وی عضو هیچ کنیسه‌ای نیست، از اسرائیل حمایت نمی‌کند و دشمن اسرائیل است. او هشت آنارشیست را به سمت دادستان نواحی در ایالات متحده برگزیده است. وی انسان وحشتناکی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دادستان پیشین آمریکا در ناحیه جنوبی نیویورک، همچنین پیکان حمله خود را متوجه مردان و زنانی کرد که اکنون در دفتری کار می‌کنند که وی سابقاً ریاست آن را بر عهده داشت. گفته می‌شود که این دفتر مشغول تحقیق بر روی این موضوع است که آیا جولیانی از قانون حمایت مالی از کارزارها و قوانین ثبت ماموران خارجی، تخطی کرده یا خیر.   

جولیانی با گفتن این جمله که «اگر آنها درباره من تحقیق می‌کنند، واقعا ابلهند» افزود آنها «یک مشت لیبرال نیویورکی احمق و بیزار از ترامپ هستند». وی در ادامه حملاتش به کسانی که مشغول تحقیق درباره وی هستند گفت: «آنها باید عقلشان را از دست داده باشند که فکر کنند من جرمی مرتکب شده‌ام. من 50 سال است که مشغول به این کار هستم و می‌دانم چطور مرتکب خلاف نشوم. اگر آنها فکر می‌کنند که من عقلم را از دست داده‌ام، باید گفت که شاید این خود آنها هستند که عقلشان را از دست داده‌اند، چرا که به دلیل نفرت احمقانه‌شان از ترامپ، دست به کارهایی زدند که اگر در سمت دادستان ایالات متحده بودم هرگز تحملشان نمی‌کردم.»    

جولیانی گفت کسانی درباره وی تحقیق می‌کنند به خاطر حسادت و اختلافات سیاسی دست به این کار می‌زنند و در ادامه افزود که دفتر دادستانی اکنون «مورین»، دختر مدیر سابق «اف بی آی»، جیمز کومی را به عنوان دادستان استخدام می‌کند.  

وی ادامه داد: «فکر می‌کنید که او کینه‌ای نسبت به من ندارد؟ می‌دانید چه چیزهایی در مورد شوهرش گفتم؟». جولیانی در اینجا فراموش کرد که کومی پدر مورین است و نه شوهرش. او سپس اشتباه خود را اصلاح کرده و با گفتن این جمله به حملات خود پایان داد: «من پدر وی را مایه ننگ می‌دانم. شرمنده‌ام که او را استخدام کردم. هرگز ندیدم کسی مانند او اف بی آی را اداره کند.»

© The Independent