جای سس کچاپ کجا است: یخچال یا قفسه؟

شرایط نگهداری پس از بازشدن محصول، می‌تواند بر ماندگاری آن تاثیر بگذارد

احتمالا بسیاری از افراد بلافاصله پس از این پرسش، پاسخ خواهند داد: «البته که سس کچاپ را باید در یخچال نگه داشت. روی بطری آن چنین نوشته شده است!»

اما به نظر می‌رسد که این پاسخ، نظر همه نیست. چنانچه کاردی بی، خواننده سبک رپ، در ۲۰۱۹ با توییتی، این بحث را حسابی داغ کرد. او نوشت: «کسانی که سس کچاپ خود را در یخچال می‌گذارند، افرادی ‌اعتمادشدنی نیستند.»

به گزارش گلمور، این توییت بیش از ۲۷ هزار بار پسندیده شد و ۲۶۰۰ نفر به آن پاسخ دادند؛ از جمله یکی از کاربران که در پاسخ به کاردی بی نوشت، «چه کسی چاشنی گرم می‌خواهد؟»

در نهایت، تکلیف این موضوع مشخص نشد که بالاخره سس کچاپ را باید در یخچال نگه‌داری کنیم یا خیر، تا اینکه چهار سال بعد، حساب کاربری «هاینز» در توییتر کوشید به این بخث خاتمه دهد.

هفته گذشته، ۲۷ ژوئن، هاینز بریتانیا در توییتی با عنوان «برای اطلاع شما»، نوشت که سس کچاپ را باید در یخچال نگه داشت!

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییت هاینز بیش از چهار میلیون بار دیده شد، حدود ۱۸ هزار نفر آن را پسندیدند و نزدیک سه هزار بار بازنشر شد. واکنش کاربران چنان زیاد بود که یک روز بعد، حساب کاربری هاینز در یک نظرسنجی از مخاطبان پرسید که سس کچاپ را کجا نگه می‌دارند.

نتیجه این نظرسنجی نشان داد که ۶۳.۲ درصد از ۱۳ هزار و ۱۷۸ نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، با هاینز موافقند، در حالی که ۳۶.۸ درصد پاسخ دادند که سس‌های کچاپ‌ خود را در قفسه‌های آشپزخانه نگه می‌دارند. 

هاینز در گذشته نیز درباره نگهداری محصولات خود، توصیه‌هایی کرده بود. به گزارش نشریه «تودی»، این شرکت یک بار در ۲۰۱۷ در وب‌سایت خود، اگرچه سس کچاپ خود را به مثابه محصولی ماندگار در قفسه توصیف کرد، اذعان داشت که «شرایط نگهداری پس از بازشدن محصول، می‌تواند بر ماندگاری آن تاثیر بگذارد». در آن زمان، هاینز توصیه کرد که «این محصول، مانند هر غذای فراوری شده، پس از باز شدن، باید در یخچال نگهداری شود»، و ادامه داد که سرمایش، بهترین کیفیت محصول را پس از باز شدن آن حفظ می‌کند.

بیشتر از زندگی