واکنش بیت‌ رهبری به گزارش رویترز: تنها دستور رهبر انقلاب «رافت» بود

ایسنا به نقل از یک مقام دفتر آیت‌الله خامنه‌ای گزارش رویترز را تکذیب کرد

رویترز می‌گوید در جریان سرکوب اعتراض‌های آبان‌ماه ۱۵۰۰ نفر کشته شدند/AFP

در حالی که رویترز به نقل از سه منبع مطلع در وزارت کشور تعداد کشته‌شدگان سرکوب خشن اعتراض‌های مردمی آبان‌ماه ۹۸ را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده و تاکید کرده است که این کشتار با دستور مستقیم شخص آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است، ایسنا به نقل از یک مقام دفتر رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد:«تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ۹۸، همان دستور رافت ایشان است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای از همان روز نخست اعتراض‌ها، مردم معترض را «اشرار» وابسته به دشمنان لقب داد.

رویترز هم می‌گوید رهبر جمهوری اسلامی در روز دوم اعتراض‌ها در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور و کابینه او و مقامات ارشد امنیتی به آنها دستور داد هر چه می‌توانند برای جمع کردن اعتراض‌های مردمی انجام دهند.

ایسنا به نقل از این منبع نزدیک به بیت رهبری می‌نویسد که بر خلاف ادعای رویترز هیچ جلسه مشترکی بین آیت‌الله خامنه‌ای و اعضای کابینه در روز ۲۶ آبان و حتی پس از به گفته او «آشوب‌ها» تشکیل نشده است.

او افزود:«تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان رافت بوده که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه‌ها منتشر شد.»

این در حالی است که از همان روز نخست اعتراض‌ها نیروهای امنیتی به روی معترضان تیراندازی کردند و از روز دوم نیز اینترنت تقریبا به طور کامل قطع شد تا اخبار سرکوب به بیرون از ایران منتقل نشود.

بیشتر از