همه چیز درباره «روز جهانی موسیقی»

۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) روز جهانی موسیقی است و بسیاری کشورهای دنیا در این روز جشن موسیقی برگزار می‌کنند

شاید تا پیش از این ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) را تنها به اینکه روز انقلاب تابستانی (یا انقلاب زمستانی، اگر در نیمکره جنوبی زندگی می‌کنید) است می‌شناختید، اما آیا می‌دانستید که روز جهانی موسیقی نیز هر سال در این روز برگزار می‌شود؟

وب‌سایت بریتیش کانسیل درباره «روز جهانی موسیقی» نوشته است که این روز ویژه برای موسیقی اولین بار سال ۱۹۸۲ در فرانسه و در پاریس جشن گرفته شد و پس از آن محبوبیتش در جهان گسترش یافت.

 در حال حاضر روز جهانی موسیقی در بیش از یک هزار شهر در ۱۲۰ کشور جهان جشن گرفته می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در روز جهانی موسیقی چه اتفاقی می‌افتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

در این روز مردم در کوچه و خیابان‌ موسیقی گوش می‌دهند یا می‌نوازند و می‌توانید در خیابان‌ها، میکده‌ها، کافه‌های روباز، پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای موسیقی گوش کنید. چون نوازندگان در این روز رایگان می‌نوازند.

در روز جهانی موسیقی چه نوع موسیقی را می‌توانید بشنوید؟

روز جهانی موسیقی روز همه سبک‌های موسیقی است و هر کس طبق علاقه‌ خود می‌تواند به موسیقی یک گروه جاز، راک، ارکستر، سامبا یا دی‌جی تکنو گوش دهد.

اگر هم جایی زندگی می‌کنید که رویدادهای روز جهانی موسیقی در آن برگزار نمی‌شود یا نمی‌توانید حضوری در جشن شرکت کنید، خوب است بدانید که رویدادهای آنلاین زیادی هم در این روز خاص برگزار می‌شوند و تماشای پخش زنده این رویداد جهانی یک روزه هم می‌تواند کشف و لذت بردن از موسیقی جهانی را میسر می‌کند. 

هر سال برای «روز جهانی موسیقی» موضوعی تعیین می‌شود. البته تا زمان نگارش این مطلب موضوع سال  ۲۰۲۳ اعلام نشده است، اما بد نیست که موضوع سال قبل را بدانید. موضوع روز جهانی موسیقی ۲۰۲۲ «موسیقی در چهارراه‌ها» بود. ایده این موضوع تشویق مردم به ساختن بیشتر موسیقی و تبدیل جهان به مکانی شادتر بود.

رویداد روز جهانی موسیقی در سال ۲۰۲۱ نیز به عنوان «روز موسیقی بسازید» نام‌گذاری شد. این رویداد بر نقش موسیقی در بیرون کشیدن بهترین‌ها از درون انسان‌ها، تقویت عشق آن‌ها به موسیقی و نیز به اشتراک‌ گذاشتن موسیقی بدون محدودیت در همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تاکید می‌کرد.

روز جهانی موسیقی مبارک!

بیشتر از موسیقی