ترامپ نگهداری «سند» محرمانه درباره «حمله به ایران» را رد کرد

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌گوید که اوراق و نسخه‌هایی از مجله و روزنامه را نگهداری می‌کرده است، نه اسناد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، روز دوشنبه ۱۹ ژوئن، در گفت‌و‌گو با فاکس، ادعاهای مطرح شده درباره نگهداری اسناد محرمانه مربوط به «حمله به ایران» را رد کرد.

پیش‌تر سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود از وجود فایل صوتی خبر داده بود که در آن ترامپ به نگهداری این اسناد اشاره کرده است.

دونالد ترامپ که به تازگی با ۳۷ مورد اتهامی درباره نگهداری اسناد محرمانه مواجه شده است و در اولین جلسه دادگاه در میامی شرکت کرده است، به فاکس گفت که اوراق، روزنامه و نسخه‌هایی از مجله را نگهداری می‌کرده اما آنها «سند» نبوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سی‌ان‌ان به نقل از فایلی که می‌گوید خود این رسانه نشنیده اما منابعش تایید کرده‌اند، مدعی شده بود که در فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱، ترامپ به نگهداری اسناد محرمانه پنتاگون، شامل حمله احتمالی به ایران اشاره کرده است.

به گزارش فاکس، ترامپ بار دیگر وجود چنین اسنادی را رد کرد و گفت که اوراقی درباره ایران یا موضوعات دیگر وجود داشته است اما سند نبوده‌اند.

اف‌بی‌آی در یورش سال گذشته به اقامتگاه مارالاگو ترامپ در فلوریدا ده‌ها جعبه حاوی اسناد و اوراق را با خود برد.

دونالد ترامپ می‌گوید در زمینه نگهداری از این اطلاعات خطایی مرتکب نشده است. اما دادستان‌ها می‌کوشند او را در این زمینه محکوم کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگر روسای جمهوری آمریکا شامل جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی در چهار دهه اخیر همواره به‌نوعی اسناد محرمانه را در مکان‌هایی مانند خانه یا دفتر کار خصوصی نگهداری کرده‌اند.

در مورد جو بایدن، ابعاد خبر نگهداری این اسناد در دفتر کار قدیمی بایدن در زمان معاونت ریاست جمهوری یا خانه‌اش چندان گسترده نشد.

اما موضوع مشابه درباره ترامپ زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفت.

ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزده شده است و او و نزدیکانش بر این باورند که اقدامات اخیر برای محکومیت ترامپ در راستای حذف او از صحنه انتخابات انجام می‌شود.

بیشتر از جهان