اینستاگرام هم چت‌بات هوش مصنوعی به سبک چت‌جی‌پی‌تی ارائه می‌کند

این چت‌بات به کاربران امکان پرسیدن سوال، راهنمایی خواستن و همچنین ابزار دستیار نگارشی برای کمک به نوشتن پیام‌ها می‌دهد

مشخص نیست که اینستاگرام قصد دارد چه زمانی چت‌­بات هوش مصنوعی را به بازار عرضه کند- Souvik Banerjee/Unsplash

بر اساس اطلاعات فاش‌شده، اینستاگرام در حال کار بر روی نسخه‌ای از چت‌­بات مبتنی بر هوش مصنوعی با ۳۰ شخصیت متفاوت برای ارتباط کاربران با آن‌ها است.

الساندرو پالوزی، پژوهشگر برنامه کاربردی، اسکرین‌شات‌­هایی از ویژگی «چت با هوش مصنوعی» به اشتراک گذاشت و از جزئیات یک عامل هوش مصنوعی مشابه با چت­‌جی‌پی‌­تی رونمایی کرد.

این چت‌بات به کاربران امکان پرسیدن سوال و راهنمایی خواستن و همچنین ابزار دستیار نگارشی برای کمک به نوشتن پیام‌ها می‌دهد.

در تصاویر فاش‌شده از ویژگی «چت با هوش مصنوعی» آمده است: «برای تجربه‌­ای سرگرم­‌کننده‌تر و جذاب­تر، هوش مصنوعی را به چت­‌های خود بیاورید.»

«با ۳۰ شخصیت هوش مصنوعی گپ بزنید و ببینید کدام‌یک را بیشتر دوست دارید.»

هنوز مشخص نیست که اینستاگرام قصد دارد چه زمانی چت‌­بات هوش مصنوعی را به بازار عرضه کند، اگر اصلا چنین قصدی داشته باشد. ایندیپندنت برای اظهارنظر در این ­باره با اینستاگرام تماس گرفته است، اما این شرکت معمولا در مورد محصولات عرضه نشده به بازار صحبت نمی‌­کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند پلتفرم دیگر رسانه‌­های اجتماعی نیز پیش‌تر ابزارهای هوش مصنوعی مشابهی را راه‌اندازی کرده­‌اند یا شایعه شده است که روی آن­ها کار می‌­کنند.

در ماه فوریه، اسنپ‌چت از چت­‌بات «مای اِی‌­آی» (My AI) خود رونمایی کرد که با فناوری «چت‌­جی‌­پی‌­تی» ساخت اوپن‌­اِی‌­آی (OpenAI) کار می‌­کند.

به گفته اسنپ‌چت، از این ابزار می‌توان برای «پاسخ دادن به هر سوال کوچک اما مهم، توصیه در مورد هدیه‌ای عالی برای تولد بهترین دوستتان، کمک به برنامه‌ریزی یک سفر کوهنوردی در تعطیلات آخر هفته، یا پیشنهاد چیزی برای شام» استفاده کرد.

برخی از کاربران در کارآمدی این برنامه تردید کردند و در رسانه­‌های اجتماعی گزارش دادند که از به اشتراک­‌گذاری داده‌­های خود با چت‌بات هوش مصنوعی احساس راحتی نمی‌کنند.

یکی از کاربران در پاسخ به توییت اسنپ‌چت در مورد این ویژگی نوشت: «می‌­خواهم آن را از بین ببرم، حذفش کنید». در همین حال، کاربر دیگری پرسید: «آیا می‌توانیم گزینه حذف آن را هم داشته باشیم؟»

#اینستاگرام در حال کار روی این است که برای تجربه‌ای سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر، عوامل هوش مصنوعی (بات‌ها) را به چت‌های شما بیاورد. 

عوامل هوش مصنوعی قادر خواهند بود به پرسش‌ها پاسخ دهند و مشاوره بدهند.
شما می توانید از بین ۳۰ شخصیت متفاوت یکی را انتخاب کنید.

- الساندرو پالوزی (@alex193a)  ۵ ژوئن ۲۰۲۳

 تیک‌­تاک نیز در حال آزمایش یک چت­‌بات درون‌برنامه‌­ای به نام «تاکو» (Tako) است که در چند کشور منتخب مانند فیلیپین عرضه محدودی داشته است.

یکی از سخنگویان تیک‌­تاک گفت: «پیشرو بودن در نوآوری هسته اصلی تجربه تیک­‌تاکی است و ما همیشه در حال بررسی فناوری‌های جدیدی هستیم که به ارزش مجموعه‌مان بیفزاید.»

«ما در حال آزمایش راه‌های جدیدی در بازارهای منتخب خود هستیم تا [قابلیت­‌های] جست‌وجو و کشف در تیک‌­تاک را تقویت کنیم و به موازات اینکه به ساخت مکانی امن ادامه می‌­دهیم که سرگرم‌کننده، الهام‌بخش خلاقیت، و ‌فرهنگ‌ساز باشد، مشتاقیم که از مشترکان خود بیاموزیم.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی